30. srpna 2023

V letní krajině

Začátek tohoto týdne byl poněkud deštivý. Ve dny kdy je horko k zalknutí. člověk musí do práce a riskuje tak své zdraví. A když si vezmu týden dovolené, jako na potvoru je takhle. Naštěstí už ve středu bylo docela rozumně. Ať tak či tak, můžeme se společně podívat na fotky krajiny z 23. července, abychom opět navodili přijatelnější atmosféru.

Na první fotce můžeme přívětivý letní den, který ale díky nějaké té oblačnosti nebyl tak horký a tak člověk mohl opustit dům. Zkrátka počasí bylo akorát tak na procházku.


U cesty jsem natrefila na tuhle krásnou slunečnici. Nastavila jsem si jí i jako pozadí na telefonu. Myslím, že se tam docela vyjímá. 


Jako další tu máme rybníček s labutěmi. Fotila jsem ho i minulý rok. Tehdy na něm bylo ohromné množství žabince. Letos je překvapivě čistší. A vlastně i fotogeničtější. 


Tady zase, jako kontrast života a smrti můžete spatřit tento stromek. Jak se to jenom může stát, že na zjevně mrtvém stromě může růst živá větévka? Tohle je vlastně takový kříženec nestvůrného pavouka s pávem. :-) 


I z téhle fotky vyzařuje teplo. Takový ten den v půlce léta, kdy už se člověk tohoto ročního období nabažil ale přesto znovuobjevuje útulná zákoutí. 


Tyhle dva stromy tu už mám podzimní s červenými listy i v té, jak jsou tam ořezané větve. A v téhle zelené asi taky. Ale i tak je to vděčné téma pro focení. 


A nakonec tu máme zlatý hřeb. Pokud jste si, jako já, od školních let kladli otázku, jak vlastně vypadá zvětralá hornina, tak teď už to víte. Člověk okolo toho často chodí a netuší, že je to ono. A najednou prozře a dojde k poznání. Neuvěřitelné.

5 komentářů:

  1. Krásné fotky. Já jsem dlouho neviděla slunečnicové pole. Krásné květiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle taky nebylo slunečnicové pole. Jen jedna osamělá slunečnice u cesty.

      Vymazat
  2. ta slunečnice je opravdu krásná :) a líbí se mi ten kontrast smrti a života :)

    OdpovědětVymazat
  3. Slunečnice je přímo epická, začínám je mít čím dál radši. Vždy mi přišly tak nějak obyčejné, taková přerostlá jinak zbarvená sedmikráska, žádný komplikovaný květ, ale teď se mi to vlastně začíná líbit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář