29. prosince 2016

Exenemy - Bibhishikha

Tuhle píseň jsem objevila teprve včera a už jsem si uvědomila, jak je unikátní.
Prý heavy/speed/power metal z Bangladéše. Když jsem to slyšela poprvé, nevěděla jsem, co si o ní mám myslet. Taková uječená, a přesto chvílemi téměř magická. Je v ní cosi podmanivého. Přes noc se mi asi rozležela a dnes si jí pouštím snad už po osmé. Poslechla jsem si na youtube i část jejich nejnovější desky, na které je i Bibhishikha. Víte, ono to obsahuje takovou zvláštní kombinaci prvků, které v západním metalu nenajdete. Tedy, prvky jsou známé, ale je to zvláštně seskládáno. Přijde mi to jako jakási smíšenina mezi drsnější verzí Guns N Roses a lepším power metalem s příměsí spíš trash metalu, než speed metalu. Ale on se speed s trashem snadno zamění takže do toho raději nebudu šťourat.
Jinak docela slušné dílo na rozvojovou, převážně muslimskou zemi. Dokonce jsem i musela hledat, kde ten Bangladéš jako je. Prý někde vedle Indie. Tušila jsem to.
Ale tady u nás to asi není nijak známá kapela. Ani o nich na Googlu není nic v češtině. Na wikipedii se také ještě nedostali. Víte co to znamená? Že jsem zase průkopník, který, když ne první, tak aspoň mezi prvními tuto kapelu dostává do povědomí českého posluchačstva. Na rádia není vůbec žádné spolehnutí. Hrají jen to, co už je notoricky známé, místo toho, aby nám ukázali něco, co zatím jen málokdo slyšel. Lidé se přece musí neustále vzdělávat, ne?

1 komentář:

Děkuji za komentář