15. srpna 2017

6. den hudební výzvy - Píseň, jejíž text mě ohromuje

Tady jsem dumala velmi urputně. Tentokrát jsem měla zveřejnit píseň s opravdu ohromujícím textem. Tedy něčím, nad čím mi přestane rozum stát, co mě uchvátí, nadchne nebo vyvede z míry, u čeho mám nutkání si to i během dne opakovat. U čeho mi prostě spadne čelist a budu to fascinovaně poslouchat pořád dokola. Prostě něco geniálního, filosofického či třeskutě pravdivého.
Byl to těžký výběr. Nejdřív mě napadaly písně jako jsou tahle a tahle. Opravdu unikátní písně od Pavla Dobeše. Ta druhá je obzvláště poučná. Nicméně není dostatečně ohromující.
Pak mě napadla píseň Generální úřad pro tmu od Umbrtky. Jestli něco splňuje definici ohromujícnosti (Existuje to slovo vůbec?), tak jsou to právě texty od této blackmetalové kapely.
Kam se na ně hrabou ti z Twenty one pilots. Nemám ráda ty slaďáčky o depresivních stavech. Každopádně si myslím že ani Umbrtka pro vás není dost výchovná. Osobně tvrdím, že kdo ještě neviděl fabriku zevnitř, nemůže jejich vějšplechty doopravdy bytostně podchytit a pochopit.
A taky jsem zbabělec, který se bojí, co asi řeknete na takovou hudbu. Ale já to risknu. Přece vás neochudím o jedinou black metalovou kapelu, kterou jsem ochotná poslouchat, ne?
A víte, co mě na jejich hudbě a hlavně textech fascinuje tak, že si to instinktivně pouštím místo vánočních koled? Ta neuvěřitelná dystopie. Ta bezvýchodnost konzumního společenství. Práce, radost, válka, šedé betonové bloky, paneláky, co zastíní i slunce, provoz, jeřáby, soustruhy, doly, továrny, buchary, ocel, prach, tma a... pán práce Umbrtka. To je to, co je charakterizuje.



A pamatujte si jednu užitečnou větu, která v tomhle článku je: "Pokud nejste dostatečně uvědomělí, věřte, že nejspíš jste v zaměstnání tam, kde práci děláte jen pro práci a pro tmu (pro matrix, pro systém) a ještě vás to beztak ani nebaví." :-D

3 komentáře:

  1. Ooo, jaktože tuhle kapelu ještě neznám? Až mi běhal mráz po zádech.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Nejspíš proto, že jí nikdy nehrají v rádiu a ani na internetu jsi ještě nikdy neměla možnost se k ní proklikat. Až teď.

    OdpovědětVymazat
  3. Neuvěřitlné, že něco takového se "schovávalo". Ježtě že to někdo, jako ty, vytáhl! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář