18. září 2017

Houby, houby, houbičky

Vážení a milí čtenáři. Dlouho jsem na tento blog nedala žádné fotografie. A tak jsem si řekla, že sem dám "snímky" hned ze dvou procházek.

Tyto houby jsem našla na jedné posečené louce. Abych pravdu řekla, nevím, co jsou zač. Ani v atlase žádné podobné nejsou. Klidně bych to i poslala do nějaké houbařské poradny, ale z té fotky by stejně nic nepoznali. To by musely být vidět ještě zboku a ty lupeny, co jsou dole.



Toto je mláďátko od bedly červenající.


Tento exemplář jsem identifikovala jako ryzec smrkový. Ale nejedla bych ho, i když o něm píšou, že je jedlý.


Tohle je Pýchavka obecná.


To už je dospělá bedla červenající


A kupodivu tyhle dřevokazné houby jsou nejfotogeničtější.


A tady jsou už fotografie z dneška. Minule jsem sebou nevzala košíček a tak jsem tu horu bedel, raději nechala tam, kde byly. A stejně se hodí hlavně na řízky. V nich jsem ale ztratila zálibu už v roce 2014, protože to jsem jich taky našla hrozně moc a přežrala jsem se jich. A já vůbec nemám chuť na věci smažené v trojobalu. Sním to, že jo neprahnu po tom.
Zato na téhle jsem opravdu sbírala. No zkrátka jiné místo, jiné houby.

Tyhle plodnice rostou u toho transformátoru u cesty k lesíku každý rok. Nikdy jsem nezjišťovala, co to je, ale také to tipuju na nějaké ryzce. Takhle by to skoro odpovídalo i ryzci palčivému. Ale jak říkám, může to být cokoliv jiného.


Stejně mám nejraději takové ty měkké hřibovité houby. Protože u těch jsem si stoprocentně jistá, že mě to nezabije.


A starý hruškový pařez.


A tady je košíček. Jak říkám. Je toho hodně. Babky na čtyři porce smaženice, jedna menší bedla, Jeden kozák březový a klouzků snad na osm porcí smaženice.

5 komentářů:

  1. Jé v Houbách se zrovna nevyznám. Poznám jen takový malý základ a to co je jiné je pro mě automaticky jedované (raději) . Také musím vyrazit, je na to ideální počasí.

    OdpovědětVymazat
  2. Také si raději koupím žampiony , táta byl vášnivý houbař a sbíral hodně druhů, ale mne to nenaučil...

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluju ke krásnému úlovku a fotkám. :) Já jsem letos na houbách byla asi pětkrát, ale jen jednou jsem něco "ulovila"... No jo, u nás bylo sucho.

    OdpovědětVymazat
  4. No pěkné houbičky. :) A lepší než žampiony jsou hlívy ústřičné.

    OdpovědětVymazat
  5. páni, těch je a jsou krásné
    já jsem dlouho nenašla

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář