3. února 2018

LEDEN 2018: Duše K - Tentokrát s Ondřejem Smeykalem o vibracích,frekvencích a symbolech

Vážení a milí čtenáři, rozhodla jsem se, že zde rozjedu takový projekt. No, projekt, to je takové silné slovo, ale lépe to asi nazvat neumím. Nyní tady zavádím novou rubriku. Video měsíce. Sice trochu se zpožděním, protože jsem to měla udělat už 31.1, ale na to jsem zrovna neměla čas. Četla jsem na vedlejším blogu Baryn její fanfikci o Harrym Potterovi. Tedy spíš jeho potomcích. Tedy se mi to nakonec vykouřilo z hlavy. Ale aspoň jsem si měla čas rozmyslet, co sem dám.

Čas od času, když hraju Minecraft, kreslím, uklízím, anebo se zabývám čímkoliv jiným, tak si někdy místo hudby pouštím besedy s Jaroslavem Duškem. Občas tam má celkem zajímavé hosty. Jako třeba tohohle. Ten pán hraje na takové ty dlouhé australské trouby. Mimo jiné jsem se tam dozvěděla, že ta věc se nazývá didgeridoo a jak se na to hraje. Vždycky mě zajímalo, jak se to používá. Vypadá to asi tak, že se do toho nefouká, jako třeba do flétny, aby z toho vylétl tón. Člověk se o to musí postarat vlastním hlasem. Všelijakým prskáním a hrdelními zvuky. Něco jako já, když jsem byla malá a dělala pazvuky do takového toho trychtýře, co má mamka v kuchyni. Instrument je v podstatě taková roura, často jenom od termitů vyžraný kmen stromu. Fascinující. Vždyť mimo jiné i v kapele Omnia podobný nástroj mají. Sice asi lidskou rukou a ne přírodou vyráběný, ale přesto. Zajímavě hovoří o tradici těch nástrojů, Zmíní se také o léčivém potenciálu zvuků, které se skrz to můžou linout a o tom, jak je hraní blahodárné na dýchací ústrojí. Mimo jiné se také člověk dozví pár drobností krajkách, jeho životě a o dalších věcech. Video je tříhodinové, takže pokud máte tři hodiny zbytečného času, tak do toho. Klidně i na etapy. :-)


1 komentář:

  1. Až budu mít více času, video si pustím Za každý měsíc bude tedy jedno video?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář