15. dubna 2018

Výprava za lišejníkem

Předchozí fotky byly z velikonoční soboty. Nedělní procházku jsem tehdy neměla, protože bylo tak hnusně. Nějaká vichřice a déšť, či co. Nahradila jsem si to o Velikonočním pondělí 2. dubna. Přece jsem to slíbila psovi a to se musí dodržet. Asi jsem je sem měla dát už dávno, ale nebyla jsem na takovou činnost naladěná. Až teď. V úterý jsem potom byla ve městě a nějak jsem tam asi nastydla, či co, a tak jsem ani v neděli 8. dubna nešla. Dneska půjdu. Hned jak sem dám tyto fotečky.

Ten den bylo tak nádherně. Modrá obloha. Žádná mlha. V takových chvílích i ten rybník vypadá z dálky čistě.



 A toho je takové tajemné zákoutí.


Pamatujete si dvě fotky ze série Ledový závan?
Trasa okolo rybníka je jen jiná cesta k tomu kopečku. Ten den jsem se na něj dívala z trochu jiných úhlů. Třeba jsem objevila tuto kytičku. Trochu jsem googlila a zjistila jsem že je to křivatec. To mi chybělo. Už jsem potřebovala fotit i něco jiného, než zamlžená panoramata a sníh. Ne, že by to nebylo fajn, ale už toho bylo moc. Všechno stejné.


A toto je ten úchvatný lišejník, který jsem minule nemohla zvěčnit kvůli vybité baterii. Je krásný. Podle všeho je to dutohlávka sobí. A nebo taky dutohlávka lesní. Rozdíl nerozeznám.


A jak se jí krásně daří. Rok od roku je hezčí.



A tento lišejník se jmenuje terčovník zední. Ten u mě není tak oblíbený jako dutohlávka.


 A toto je podběl. To už vím z předešlých let. Taková mini pampeliška.

5 komentářů:

  1. Dutohlávka sobí u tebe vůbec neroste. :)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Řekni mi jediný důvod, proč ne.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že je to nad slunce jasné, kolegyně.. roste tam, kde je nehostinné horské klima, z nížin takřka vymizela, slouží jako potrava pro SOBY...A hlavně si dělám srandu, ovšem že na obrázku je to ona v celé kráse. :)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Přece sis už musel všimnout, že nemám skoro žádný smysl pro humor.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář