23. května 2018

15. den hudební výzvy - Píseň, co se mi ze začátku vůbec nelíbila

Tak toto vím náhodou naprosto přesně. Je to tahle. Všichni přece víme, že Tomáš Kočko je Moravák. A když jsem si od něj poslechla takovouhle píseň s názvem Česká, tak jsem se cítila pohoršená, protože jsem zarytý Jihočech. Skoro by se dalo říct, že až slunceseňák. Prostě jsem nabyla dojmu, že si dělá z Čechů docela i srandu. Mnoho let jsem jí potom úplně ignorovala. Taky v tom hrál roli i mindrák, že česká hudba asi opravdu není tak malebná, jako moravská. Ale asi to nebyla přesná domněnka. Člověka dost taky mate, že z těch českých lidových zná takové ty dětské a pak ty, které zprznili dechovkáři. Jestliže něco převedete do dechovkářského stylu, ztrácí se původní duše těch písní. Ale o tom možná jindy. Stejně je to prakticky všechno mimo téma.
Nevím. Ale pak jsem si jí pustila po letech ještě jednou. To už mi tolik nevadila. Když jsem si uvědomila, že se jen asi snažil napodobit českou lidovou píseň, že tím nemyslel nic zlého a že to celkem i vystihl. Pravda, trochu to přehnal, ale mě už je to skoro jedno.


1 komentář:

Děkuji za komentář