12. prosince 2020

Adventní kalendář 2020 (12. 12.) - Vánoce s koronou

Víte, jak vypadá literární dílo, které někdo napsal jenom proto, aby něco napsal? Přesně jako níže uvedená báseň. Povrchní, trapná, vůbec ničím nová, která v čtenáři nezanechá vůbec žádný dojem. A když, tak vyvolá pocit znuděnosti, za předpokladu, že by měla víc, než dvacet slok. Takový výkřik do prázdna, který si člověk mohl odpustit.

A přesto bych řekla, že to napsáno být muselo. Je to způsob, jak jsem si koncem října přestavovala průběh Vánoc. Zas tak moc jsem se nespletla, ne? Zároveň jsem se to snažila trochu odlehčit. Nechtěla jsem hodnotit situaci. Jen jsem se s ní potřebovala smířit. A možná ještě stále potřebuju. Tak snad to nebyl marný pokus.

Vánoce s koronou

Jaké asi budou
Vánoce s koronou?
Asi budou zmařený.
Obchody jsou zavřený.

Nikam ven se nedostaneš.
Vláda říká: „Doma budeš.“
Všechno koupíš v drogerii,
potraviny také žijí.

Vše ostatní přes internet.
Zaplatíš a přivezou hned
dárky velké, dárky malé.
Všechno prostě bude skvělé.

Rouškami strom ověšený.
Jsou to naše talismany.
Jasně, že to všechno zvládnem.
Každý bude zas svým pánem.

2 komentáře:

  1. A zrovna toto je téma, které se snažím ve svých článcích vynechávat. Mě osobně by neinspirovalo ani k těm pár řádkům...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš. A mě se to psalo docela dobře. Ale víc básní o koronaviru už asi nebude.

      Vymazat

Děkuji za komentář