3. ledna 2017

Sen o Putinovi

Protože poslední dobou se mi toho moc nezdá, rozhodla jsem se prolistovat svůj sešít na zapisování snů, a našla jsem tenhle. Je to jeden z těch zajímavějších. Jinak se mi zdá jen o práci, o jídle a o bloudění na známých místech. Tohle je taková kuriozita.

29.11. 2014 se mi zdálo, že Českou republiku, tedy konkrétně naší vesnici navštívil ruský prezident Putin. Byl ubytován u nás v baráku v té nejrozbordelovanější místnosti, co používáme jako takové skladiště. Už jsme ho ukládali do postele se strašnou matrací. Vypadal spokojeně, klidně a vyrovnaně. Byla tam kromě něj i spousta jiných lidí ze vsi, i úplně cizí. Všichni si s ním chtěli potřást rukou. I já jsem si s ním ruku podala. Měl jí takovou teplou a příjemnou.
Projelo mi hlavou, že Putina vlastně můžou pustit mezi lidi, protože pro ně není nebezpečný. Že ho nemusí držet za sklem jako Obamu. Na tuhle myšlenku jsem ještě pár týdnů před tím přišla na Facebooku.
Šel brzo spát. Řekla jsem mu "Na shledanou" a on něco zadrmolil.
Chtěla jsem za ním zavřít dveře, jenže ty drhly, a tak zůstaly pootevřené.
Se ségrou jsme si pak ve vedlejší místnosti povídali něco o drogách.

Vlastně ani nevím, proč se mi něco takového zdálo. Nejspíš to bylo z období, kdy Putin měl skutečně přijet do ČR. Ve svém sešitku jsem výkladu toho snu věnovala celou stránku A5. Teď když se na to dívám s odstupem let, nic moc.
Snové výjevy jsou vždycky symboly. A Putin tam byl takový, jak jsem si ho tenkrát idealizovala. Jako skromného, vlídného člověka, který jedná se všemi lidmi jako se sobě rovnými a spokojí se i s přístřeším, které není zrovna bezvadné. Jak jsem se v něm zmýlila, netuším. Vím jen, že jeho je taky dost, že nebude žádný svatoušek. Na druhou stranu ho ani dnes nepovažuju za zcela zkaženého. Na to jsou tu jiní adepti.
Patrně Putin byl ve snu symbol pro člověka, kterému důvěřuju já i řada jiných lidi, ale také má spoustu nenávistníků a odpůrců. Symbol pro nějakého politika či nějakou jinou známou osobnost. Možná i pro Putina samotného.
Ty dveře, co nešly zavřít, si vysvětluju tak, že Rusko člověk nemůže izolovat od Evropy. Tak jako Putina bylo ve snu nemožné izolovat od zbytku baráku.
A ty drogy nechápu do dnes. Snad varování před závislostí či lpěním na čemkoliv. Možná fanatismem? K tomu já sklony nemám. Spíše k víře v dogmata.
Takže, když to spojíme, tak je osobnost, které jsem byla ochotná věnovat svou důvěru. Že to není nic proti ničemu, ale musím si dávat pozor. Přece každý člověk, který je v pohodě, může najednou vymyslet nějakou kravinu, kvůli které se může dostat do problému. Takže věřit, ale prověřovat o to pečlivěji. A hlavně držet se zpátky. Zvlášť, jedná-li se o politiku, do které člověk ještě nemá šanci dokonale vidět.

2 komentáře:

Děkuji za komentář