20. dubna 2017

Raskasta Joulua - Tulkoon joulu

Nedávno jsme si se ségrou a mamkou pustili TV Rebel. Byl večer, nikde jinde nic nedávali, a tak jsme si aspoň chtěli poslechnout pár písniček. A tak hudba hraje, luštím sukoku a něco požírám. A najednou mi začali hrát tuto píseň. Jen si pomyslím, že tohle ještě neznám a že se mi to líbí, luštím však dál. Ani oči k tomu nezvedám. Najednou se zarazím. VŽDYŤ JE TO FINSKY. Ano. A byla jsem na sebe hrdá. Ano. Opravdu jsem v tom rozeznala jazyk, kterým jsou zpívané některé písně od Korpiklaani a všechno od Teräsbetoni. Asi mám už na to radar. Něco takového si člověk prostě nemůže splést třeba se švédštinou. Však zní úplně jinak. (Vím, trapná a nudná příhoda.)
A abych dneska byla za chytrou, tak jsem si zjišťovala něco bližšího o této kapele. Už tenkrát jsem totiž měla dojem, že jsem tam zahlédla spoustu povědomých i známých tváří. Hlavně ten Marco Hietala. Toho bych rozpoznala všude. Však taky dělá v baskytaristu v Nightwish a čas od času si tam něco zazpívá.
Takže, kapela hraje převážně finské tradiční vánoční písně. Údajně.
Každopádně aspoň tu máte přehled, jak který finský metalista zpívá. Jak zní Ari Koivunen, jak Tony Kakko ze Sonata Arctica a nebo ten fešák z Teräsbetoni
A nevěděla jsem, že kapela Amorphis je taky finská. Já jsem se dnes vůbec velmi vzdělala. A nejen to. Důmyslným proklikáváním na finské wikipedii jsem objevila kapely Celesty, Suburban Tribe, Thunderstone a Psychework. A věděli jste, že "zpěvák" se finsky řekne "laulaja"? No jak říkám. Je tam hromada lidí. A to jsem ani nezjišťovala kořeny těch, co nezpívají, ale hrají na nástroje.


2 komentáře:

  1. Velmi pěkný článek. 🙂
    ..Také občas pouštím Rebela a myslím, že tam dávají skvělé pecky
    ...To jsem ani netušil, že zde má i své zastoupení Marko Tapani Hietala ze skupiny Nightwish. 🙂
    ..S větou, že hrají finské tradiční vánoční písně - čili tedy koledy bych souhlasil, protože jak jsem hledal, tak "Raskasta Joulua" znamená "Heavy Christmas" neboli "Těžký Vánoce", takže si do písní dali pochopitelně i ten svůj vlastní styl. 🙂
    .. Uvedenou píseň jsem si také pustil a je velmi povedená! 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Páni ty se teda vyznáš. Chápu tvojí radost žes tu finštinu poznala. Když to člověk má rád a zajímá se o to tak je jasné že to pozná i o půlnoci
    Rebel jsem asi viděla tak maximálně ten pubertálně naladěný film RADIO REBEL jinak mi to bohužel nci neříká.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář