17. dubna 2017

TAG: Velikonoce

U Butty jsem dnes našla jeden velikonoční tag, a tak jsem si řekla, že si ho chci taky vyplnit. A tak jsem to udělala. A víte na co jsem přišla? Že pocházím z velmi divné vsi a já sama jsem dost urputný a cynický asociál. Ano, to z takovýhle tagů, pokud člověk odpoví co nejupřímněji, se dá dobře určit i psychologický profil. Děsivé, co?



1. Těšíš se na Velikonoční pondělí nebo se ho děsíš?
Na velikonoční pondělí jsem se nikdy netěšila. A ne proto, že bych se bála šlehačů s pomlázkami. Vlastně si ani nepamatuju, že by se u nás ve vsi něco takového dělalo. Možná proto, že v naší vsi se vždycky rodilo o hodně víc holek a kluk málo kdy. On je to možná jeden kluk na pět holek a to je pak námaha.
Ne, mě nejvíc vadilo, že po pondělí vždycky přišlo úterý a to už potom člověk musel do školy. Je to bída. Bída!
Ale je pravda, že v sobotu děti chodí koledovat.

2. Jak vypadá tvoje Velikonoční pondělí?
Před desátou hodinou ráno mě nikdo z postele nevyžene. Pak se snažím urputně nemyslet na to, že už je to poslední den předlouhého víkendu. Prostě jako každá jiná neděle.

3. Necháváš se vymrskat dobrovolně?
Jak říkám. Málo kdo mě kdy vyšlehal. Ale když u nás v práci jeden člověk přinesl pomlázku, tak jsem se jednou šlehnout nechala. Slíbil nám za to panáka. :-)

4. Co dáváš koledníkům?
Obarvená i neobarvená vejce na tvrdo, bonbóny a takové ty kraviny.

5. Upekla jsi někdy velikonočního beránka?
Jednou jo. Ale většinou u nás peče mamka. Ono vlastně ani není problém to těsto podle receptu umíchat a dostatečně upéct. Je to taková bábovka. Horor je až opravdu to vyklápění. Jakmile špatně vymažete formu, máte z toho hroudu.

6. Umíš plést pomlázku?
Neumím. A když, zvládla bych to jen ze tří proutků.

7. Už tě někdy vykoupali ve vodě, abys neuschla?
Prakticky nikdy. To se už nás ve vsi taky nedělá. Kdo zodpovědný by taky někoho házel do rybníka, kde je víc bahna než vody?

8. Chodíš po dvanácté s pomlázkou na kluky?
Po dvanácté? To jako po dvanácté odpoledne nebo po půlnoci? Ne, to ke mě snad ani neproniklo, že by holky šly tlouct kluky. I když asi jo, ale stejně je to tak okrajové, že tuto informaci člověk vytěsnil až daleko za hranici svého rozhledu.

9. Jaký máš celkový názor na Velikonoce?
Když zapomenu na to, že Velikonoce je jen hodně překroucený a znehodnocený pohanský svátek? Pro děti je to hezké. Mají rádi barvení vajíček. Mají rádi i sladké. Člověk má aspoň nějaké rozptýlení, o nějaký ten den volna navíc. Jinak to vůbec neprožívám.

10. Králíčci nebo kuřata?
Na obrázku kuřata, ale zajíčky jenom čokoládové.

11. Chodila jsi někdy na pomlázku?
Nechodila.

12. Pečeš nějaké Velikonoční dobrůtky?
Jak říkám, většinou peče mamka.

13. Zdobíš si Velikonočně dům?
To už vůbec ne. A nejraději bych zrušila i vánoční zdobení. Protože to odzdobování je strašně obtěžující činnost. Už vidím, jak bych poslední zajíčky z oken sundavala na posvícení.

12 komentářů:

  1. Já Velikonoce neslavím, nemám ani nazdobeno

    OdpovědětVymazat
  2. Súhlasím s Eliss, my doma tiež neoslavujeme, proste deň ako každý iný aj ked tento rok si ocko povedal, že kúpi a uvarí veľkonočnú šunku

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Tak aspoň že nás, které nic nezdobí, je víc.[2]: Velikonoční šunku? Tu bych si dala. tento zvyk bych u nás doma mohla zavést. Protože šunky není nikdy dost.

    OdpovědětVymazat
  4. My taky Velikonoce nějak zvlášť neslavíme, vždycky jenom upečeme mazanec, s babičkou bábovičky a dáme na stůl věnec s nabarvenými vajíčky a hotovo :)

    OdpovědětVymazat
  5. Bezva článek. Osobně Velikonoce neslavím - beru to prostě tak, že je den volna

    OdpovědětVymazat
  6. O tom vakovlkovi - taktéž si to myslím

    OdpovědětVymazat
  7. ja berem tieto sviatky skor ako prázdniny..nič extra hnevá ma že je všetko zavreté D

    OdpovědětVymazat
  8. Velikonoce neslavím takže: Já bych asi na všechno odpověděl: Ne. Bezva článek. Ale Hop v telce byl boží. Kdo by se nerad flákal u bedny.

    OdpovědětVymazat
  9. Ale huš, píše se pomlázka, ne pomláska. ;) Jinak ti závidím, že jsi se nikdy se "šupáním" nijak nestresovala. K nám ve městě sice taky zašel málokdo zvenčí, ale rodině jsem se nevyhla. Děda na pomlázce vždycky trval. :/
    Já beránka sama taky nikdy nepekla, ale letos jsem se vrhla na králíka. Opravdového, masitého králíka, ne nějakou buchtu. Aspoň to člověk nemusel vyklápet z formy a velikonoční tématiku to mělo taky. A na komspirační teorie radši v mém případě zapomeň. Kdybych s tebou měla nějaký problém (což asi vážně nehorzí), řekla bych ti to (nebos píš asi napsala). Když z blogu prostě zmiznu, je to proto, že jsem naprosto nezodpovědná a nemám na to náladu.

    OdpovědětVymazat
  10. Jůů tys me označiláá♥ T yjsi nejlepší ♥♥

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý tag :)
    Já Velikonoce moc nemusím a jsem ráda že jsou už pryč

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář