10. června 2017

Kamenná stavba + fotky

To jsem se jednou snažila přijít na to, proč kdysi dávno lidé stavěli menhiry a různé jiné zdánlivě bezúčelné kamenné stavby, které mě sice velmi fascinují, ale pořád mi nedochází, proč jsou. Za mě mají různý účel. Observatoře, svatyně, označení památných míst a v neposlední řadě vztyčení kamene na správném místě posilovalo dobré či špatné síly v dané lokalitě.
každopádně jsem si to musela vyzkoušet na vlastní kůži. A tak jsem šla na moje oblíbené místo. Na z části zarostlý ostrůvek uprostřed pole. Je místy zarostlý vysokou trávou, jinde zas není nic. Z jedné strany je tam zase halda kamenů.
Znám to místo a vím, že je ze všech nejvhodnější, protože je dost daleko od vsi, takže mě nebude nikdo rušit a zároveň dost blízko, že tam nějaký jiný člověk může jít na procházku a obdivovat mé dílo. Však jsou tam vyšlapané cestičky. Vím, že tam kromě mě kdosi chodí.

Víte, ona není žádná legrace vybrat byť jen správný prostor. Rozhodla jsem se tedy, že si budu všímat znamení. Zahlédla jsem na zemi malé šedé peříčko a já pochopila, že to má být tady.
Výška té stavby není větší, než půl metru. Vyráběla jsem jí tak, že jsem o sebe opřela tři větší kameny. A tak vznikla taková pyramidka. Mezery mezi nimi jsem přikryla dalšími. A tak uvnitř vznikl takový krytý dutý prostor. Můžu vám říct jen to, že ten spodek je dutý. Je to svým způsobem taková mini-jeskyňka. Nahoře pak vznikla prohlubeninka na ní jsem naskládala menší kamínky, a když jsem si byla jistá, jsem jsou tam naskládané dosti pevně, položila jsem na to jeden velký placatý. Tam jsem o sebe opřela další tři menší kameny. Na vrchol jsem pak umístila malý světlý kamínek a zapíchla tam ještě to pírko.
Okolo jsem ještě vyskládala do kruhu nějaké drobnější šutry. Jen tak pro efekt.
A už to stojí druhý den. Jsem šikovný architekt i stavitel. Dokonce jsem si to sama pochválila i zkolaudovala. :-)
Však jsem to stejně dělala pro slovanské bohy. Ještě někde musím něco vyrobit pro skřítky a pro víly.
A pochopila jsem ještě jedno. Vytváření takových mini děl podporujete kombinační dovednosti. Je to jako skládačka, ale těžká a bez návodu. Každý díl má jiný tvar, jinou hmotnost, málo kdy do sebe zapadají. Musíte si zatraceně dobře rozmyslet, jaké vezmete. Protože jinak se staví ve svahu a jinak na rovině. Musíte se naučit pracovat s těžištěm. Nemyslete si, že se mi to podařilo na poprvé.
Podporujete i kreativitu a fantazii. Člověk takto může vytvořit umělecké dílo. Je to vzrušující, když během chvilky můžete vytvořit pyramidku a pak čekat, jak dlouho vydrží stát, než se o ni pomíjivost věku postará. Až zjistím, že mi to spadlo, oznámím vám. Uzavřeme sázky? Já tipuju dva měsíce existence.
A především to má jakýsi terapeutický účinek. Jako kreslení a vybarvování mandal, jen se to tváří jako hardcore činnost.

Ty jo, Siminka Raja Luthriela si osvojila novou dovednost "Stavění z kamenů". Nyní může stavět malé kamenné stavby a od teď s tím bude čtvrt roku obtěžovat celé virtuální ohniště.
Jinak, kdybyste náhodou chtěli vědět, kde jsem přišla na takovýto neobvyklý výraz, tak si dobře prostudujte název této písně.

Pohledy ze tři stran





Pohled shora


Detail hořejšku


1 komentář:

Děkuji za komentář