22. ledna 2018

Design 8 - Mágla

Název designu: Mágla
Datum vytvoření: 19.1. 2018
Vyroben pro: http://teprve.blog.cz

K tomuhle názvu se musím vyjádřit. Kdysi dávno, asi tak před dvěma, třemi lety, byl večer podobný tomu čtvrtečnímu. Velký vítr, co lámal stromy a vyvracel ploty. V takových chvílích já někdy ladím rádio na AM vlnách. Snáze se chytají zahraniční stanice, kterým sice nerozumím, ale to je to skoro jedno. Mě stačí, když rozeznám jednotlivé jazyky. A tak se mi jednou podařilo nalézt rádio Makedonia. To vám bylo něco. Hráli tam písně podobné této, Každou půlhodinu tam měli strašně dlouhé zprávy. Tedy aspoň předpokládám, že to byly zprávy. Říkali to takovým zprávařským tónem. Potom bylo počasí. Říkali slova, jako oblačnost, temperatura a mágla. To poslední mě zaujalo nejvíc. Ihned mě napadlo, že je to mlha. Protože polsky je to mgła. (To jsem zase pochytila z této písně.) Okamžitě si šla svůj odhad překontrolovat na google překladač. Vyvěštilo mi to магла. Ještě že jsem takový odborník přes azbuku. A jak říkám, dva roky se s dvěma lety sešlo a pořád si to pořád pamatuju. Ale já jsem na mlhu byla vysazená vždycky.
No, zkrátka, mohla bych tento design nazvat česky, ale asi by to energeticky neodpovídalo. Věřím, že každá hláska má svou vibraci a mlha přece nemůže být to samé, co магла, mgła nebo dokonce megla (slovinsky). Vždyť já to zapisovala jako Máglu, už když jsem ten design tvořila. Mágla pozadí, Mágla záhlaví, Mágla Vzkazy, Mágla Avatar... A protože jsem diletant, zapisuju to tak, jak to slyším. Stejně nemám azbukovou klávesnici.


8 komentářů:

  1. To má tak nádhernou atmosféru. Já sem přišla a hned se cítila jak v ledové tundře, kde kdesi v dáli prosvítají červánky skrze husté stromy.
    Tedy, vím, že ty stromy v tvém deisgnu jsou listnaté a těžko bych je v tundře hledala, ale tímhle dojmem to mě zkrátka dýchlo.
    A vůbec nevadí, že to píšeš foneticky Mágla. Ono to slovo i vypadá moc dobře. Líp než naše zahleněná mlha.

    OdpovědětVymazat
  2. je moc pěkný,
    tajemný, jemný a krásný zároveň

    OdpovědětVymazat
  3. Trošičku posmutnělý? Ale ten super článek a příběh k tomu to hned prozářil.

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle design je parádní, jsi neuvěřitelně šikovná! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Aj mne sa páči takéto počasie vôňa hmli je úžasná 🤣 🤤.Celá tá atmksféra ,ktorú vytvára je mystická.😍 krásny design 😍😍

    OdpovědětVymazat
  6. Nejaky takovy jako mas ty se stromy takove miluji v cerne, rude, sedive ano popisky do menu rubriky a pišu proste neco jako mas ted ty moc se mi ten styl libi

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: jo budu chtit citat " Život je hrob tak kopej"

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář