29. dubna 2018

Když salát, tak jen recept v procentech

Nedávno jsem měla chuť na zeleninový salát, ale nevěděla jsem jaký. Zkrátka nějaký, který doma neděláme. A tak jsem hledala na internetu recept pro inspiraci. Ale nelíbil se mi ani jeden. Nejvíc mě zaujal ten z e-shopu se saláty, ale tam nebyl návod. Jen složení v procentech. Ale to mě neodradilo. Začala jsem hledat, kolik váží hlávka zelí, abych mohla vypočítat množství surovin pomocí trojčlenky. Pak jsem si uvědomila, že jsem debil a že každá hlávka váží jinak.



A nějaký čas později jsem koupila zelí, mrkev, hrášek a kukuřici v plechovce a okurku. Potom jsem to zelí zvážila, vypočítala kolik je čeho třeba, nastrouhala, ochutila klasicky cukrem, solí a octem a zamíchala. A stejně si myslím, že jsem to počítala blbě. Asi jsem to měla všechno odvozovat od hmotnosti salátu a ne od hmotnosti zelí. Teď i koukám, že jsem si to špatně opsala. V salátu je 70% zelí a ne 43%. Logiku to ovšem má. 4+3=7. Nějak divně mi to podvědomí poslední dobou pracuje. Ještě že receptům už léta nevěřím. :-)
To, že jsem zapomněla koupit ještě pórek už je úplně vedlejší. Nedávala jsem tam ani kyselinu citrónovou, jablečnou a dokonce ani vinnou (patrně to mělo zvýšit trvanlivost). A už vůbec ne vitamíc C, protože vím, že zelí samo o sobě obsahuje daleko více vitamínu C, než profláknuté citrusy. Takže jsem vynalezla úplně nový zelný salát. Ale byl výborný a dokonce jsme ho i snědli. No a já se zas nebudu moct zeleninu půl roku ani vidět. :-)

Tedy ano, ale už nechci zelí. Dala bych si něco s ředkvičkami a s jogurtovým dresingem. A protože recepty mi nevyhovují tak, jak jsou, musím je nějak zaonačit.

Něco jako:
  • 1 svazek ředkviček (Jak velký sakra? Zlatá procenta. Tohle je tedy martýrium. Dáme 18 ředkviček. Jednička je číslem jednoty, osmička zase úspěchu. 1+8=9. Devítka se číslem završení a svým způsobem i číslem božství. Ty jo. Mě to vaření ještě začne bavit.)
  • 1 malý kelímek bílého jogurtu
  • 1 lžíce hořčice
  • 1 malinká cibule
  • A další věci podle aktuálního nápadu. Třeba i ten prokletý pórek.
  • Možná 2 vejce natvrdo, ale to jen pokud mi tam budou chybět.
  • V některých receptech je petrželka, v jiných klíčky řeřichy. (To já jako budu muset ještě klíčit, nebo co? A proč ne? Kdysi jsme to zkoušeli, ale protože do toho načůralo koťátko, tak nic nevzešlo. Teď žádné nemáme, takže by to mělo být v pohodě.)
Ale TUTO stránku si musím zaznamenat pro čas budoucí. Vařit podle e-shopu je radost. Příště podle nich možná udělám dort. Miluju výzvy. To bude legrace. :-DDD

2 komentáře:

  1. Ředkvičky ani moc velké, ani malé!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ani pálivé, ani bez chuti. Ani červené, ani bílé, ani kulaté, ani šišaté, ani bio, ani z ze supermarketu. Zkrátka tak akorát.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář