28. prosince 2019

Předsevzetí na rok 2020

Dobrý den, vážení čtenáři.
Vánoční běsnění už máme za sebou a krůček po krůčku se blížíme k novému roku. Docela se už těším. Ano, těším se, až budu moci začít koukat do nového kalendáře. Vždycky, když si vyměním kalendář, naplní mě to novou energií. Možná bych měla častěji dělat změny ve svém životě, ne? Tu a tam vyzkoušet něco, co jsem ještě před tím nedělala. Nebo čas od času si ukázat prstem na nějakou věc, která už je stará, ošklivá nebo nefunkční, tu vyhodit a pořídit se nějakou novou.
A také mám nový červený diář s růžemi. A už teď do něj zapisuju jak divá.


Takže předsevzetí č. 1: Snažit se dělat změny, které by mi přinesly radost v mém životě. Nějak narušit stereotyp v těch oblastech, kde mi už nevyhovuje.

***

Přemýšlela jsem, proč jsem měla krátce před Vánoci depresivní a vzteklou náladu. Důkladně jsem se tím zaobírala. A pak mě napadla myšlenka, že mi vlastně chybí kreativní činnosti. Vždyť stačilo napsat tři články na blog a už se to trochu uvolnilo. A pak, když jsem napsala takovou menší povídku a jednu báseň, tak už je mi úplně fajn. Myslím, že si je ale hned teď nepřečtete. Já už si to totiž střádám na příští prosinec, až od 1. 12. do 24. 12. budu každý den přidávat na blog jednu věc s vánoční nebo zimní tématikou. Klidně do toho započítám nějaké obrázky či výrobky. Předpokládám, že za ten rok to musím stihnout.

Z toho vyplývá předsevzetí č. 2: Nebudu zanedbávat kreativní část své duše. A to třeba i v běžném životě, kde kreativita chybí. Obzvláště ve dnech, kdy pociťuju nějaké napětí.

***

A také si uvědomuju, že poslední půlrok zanedbávám tento blog. A to se odrazilo na návštěvnosti. Poslední dobou jsem měla prostě mnoho jiných zájmů a na blog nebylo tolik času a energie. Jenže teď, se na nějakou dobu k blogování vrátím, protože se ve mě nahromadil materiál, který prostě musím zase dostat ze sebe ven. Také jsem si řekla, že když jsem si v létě koupila ten foťák, tak bych zase mohla podnikat ty nedělní fotografické procházky. Respektive mohla bych si na své nedělní procházky brát foťák. A to už bude dvojnásobek materiálu ke zveřejnění.

Takže ani nedá práci předsevzetí č. 3: Více se věnovat svému blogu.


***

Ke všem těm třem předsevzetím, co jsou výše popsané, samozřejmě potřebuju mnoho sil a inspirace. A energii člověk nabere při rozumě zvoleném odpočinku. A i inspirace chodí ve dnech, kdy má člověk klid. Jenže jsem zjistila, že klidu člověk nedojde, když nechá věci na poslední chvíli. A už vůbec ne, když dělá věci moc dopředu. To je totiž ještě horší. Tak jako to moje nakupování vánočních dárků už od srpna. Člověk pak nemá o adventu co dělat a snadno přijde nedostatek vánoční atmosféry, se kterým jde ruku v ruce deprese. Nebo jako když už od března chodím okolo rybízových keřů a čekám, až budu moci sklízet. Správný čas na to je ale až v červenci, a tak je člověk vlastně celou dobu frustrován a když už konečně přijde čas sklizně, ani na to není nálada. A když už teď chystám povídky na prosinec příštího roku, tak je to to samé. Takže zákaz.

Takže nejdůležitější předsevzetí č. 4: Dělat věci v ten správný čas. Ne moc pozdě a ne moc brzy. Jistě že někdy přijde chvíle, kdy mám více času, a to láká k dělání věcí dopředu nebo netrpělivému čekání, až přijde něco, na co se těším. Někdy to ale není žádoucí. V takovou chvíli bych tedy mohla více odpočívat. Když ale přijde nuda, či nějaké jiné napětí, co se takhle věnovat více tvoření? Nebo procházkám, které jsou vždy tak inspirující? Je tolik druhů odpočinků…

6 komentářů:

  1. " Mám za  sebou  vánoční  běsnění,
    přesto však, vůbec  se  nesměji !!..... Osoba  fešná,  sic  byla  ,,zlitá,,
    já  osahával  jí  tady... i  tam,
    když  zjistil jsem , že  je  mužem,... mně  naběhla  husí  kůže !!
    já  nedělal  víc !  mohu přísahati !
    však  obvinila  mne  jeho  máti,   že  její  syn  Otto  Mrtt (  travestita )
    jak jsem  naň  hmatal,
    že  prý  ,,v tom  lítá !!!křičela  na  mne :  ,,  Jen  ty  !  Jen  ty ,, !Já, že  mám platiti  alimenty
    ...... že  prý  jsem  na  něm  ,,jezdil,, !!"tak  Pepša  Trkk  přitlačen  ke  zdi !!" Neboj se !"  řvou  dědek  i  hocha  táta
    Však dobrého  máme  advokáta !!!"

    OdpovědětVymazat
  2. Taky miluju, když si pořídím nový kalendář a diář na nový rok, je to pro člověka něco nového, co předtím neměl a přesně jak píšeš, nabije mě to energií. Předsevzetí si na Nový rok nedávám, dávám si je během roku a snažím se pracovat sama na sobě. Teď třeba, když jsem nebyla na blogu pár měsíců aktivní, srovala se sama se sebou, jsem se vrátila a uvidím, co nový rok přinese za další dobrodružství

    OdpovědětVymazat
  3. Koncentruj se na svou kreativní část. To je dobré.

    OdpovědětVymazat
  4. Předsevzetí selhávají, raději se řiď srdcem! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je dobre předsevzetí...

    OdpovědětVymazat
  6. Můj starý diář končí v neděli, tak mám ještě čas sehnat nový .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář