6. ledna 2020

Co rok 2019 dal a co bude v roce 2020

Tak, a už máme za sebou i běsnění silvestrovské. Paráda. A přišel rok 2020. Uf, to teda trvalo. Jenže nějak mi chybí novoroční nálada. Tak jako mi chyběla silvestrovská nálada a vánoční nálada... A vůbec mám potíže se naladit na určité věci. Hlavně v poslední době. No co...

Ale tohle nemá být depkózní článek. Ne, chtěla jsem psát o tom, co se v roce 2019 podařilo, co nového jsem zažila a co bych letos chtěla zažít a na čem mám zapracovat, abych se zase posunula o malinký krůček dál.


Takže, čeho jsem docílila v roce 2019 a co mi udělalo radost?
  • Přečetla jsem o 11 knih více, než loni (Minulý rok jsem přečetla 3, letos 14)
  • A co víc, zvládla jsem přečíst knihu "Den svatého Ignora" (Kdo jí zná, ví že je to docela výzva.)
  • Asi třikrát nebo čtyřikrát jsem byla v přírodě sbírat odpadky.
  • Zvládla jsem shlédnout ruský muzikál s anglickými titulky.
  • Podařilo se mi zvýšit svojí sebeúctu. V práci dělám méně přesčasů a už ani nepřecházím nachlazení. Důsledkem toho jsem méně nemocná a unavená. Skoro bych i řekla, že mám tu práci raději.
  • Stala jsem se správkyní Klubu snílků. A myslím, že to docela zvládám.
  • Koupila jsem si nový foťák.
  • Navštívili jsme Slovensko, viděla jsem tam mnoho zajímavých věcí a přežila horskou túru přes Jánošíkovy diery.
  • Přežila jsem i výšlap na Kleť.
  • Naučila jsem se lépe udržovat pořádek.
  • Naučila jsem se, jak se kreslí perspektiva s dvěma a třemi úběžníky.
  • Navštívila jsem čajovnu.
  • Částečně jsem se odnaučila utápět se v depresivních myšlenkách. No, depresivní myšlenky mám pořád. Ale snažím se s nimi pracovat o něco vědoměji. A to už je pokrok. Zbytek ukáže čas.

Asi si říkáte, že toto všechno jsou bezvýznamné prkotiny. A přesto tento rok nebyl bezvýznamný. Na drobnostech přece stojí svět. Vlastně bych i řekla, že tento rok byl v průměru docela fajn. Mám z něj celkem dobrý pocit.
Co se týče roku 2020, dobrý pocit z něj mám také. A to navzdory tomu, že podle astrologu, budou na nebi velice náročné konstelace planet.

A jaké jsou mé plány na rok 2020?
Tím skutečně myslím plány, protože předsevzetí ve skutečnosti nefungují.
  • Více cestovat. Tak nemusí to být zrovna Slovensko, i když jsou tam ty nejnádhernější hory, jaké jsem kdy viděla. Alpy jsou slabota oproti Malé Fatře. Ne, já bych letos chtěla navštěvovat blízká místa, kde jsem dlouho nebyla anebo místa, kde jsem nebyla nikdy, i když jsou třeba jen pár kilometrů od mého bydliště.
  • Pak bych se chtěla cvičit v samostatnosti.
  • Potřebuju zapracovat na svém strachu a hněvu. V tom také ještě plavu.
  • Také bych chtěla stihnout přečíst aspoň 15 knih.
  • A napsat více článků na blog. Za rok 2019 jsem jich vytvořila jenom 48. To je nejméně za celou mou historii v blogování. Dám si závazek 70 článků za rok 2020. A tajně budu doufat, že jich napíšu 200.
  • Také bych chtěla napsat knihu. Nebo aspoň půlku knihy. Moje slabá stránka je, že já v určitou chvíli se vždycky ze dne na den rozhodnu, že nemůžu pokračovat dál a celý příběh zahodím. A ho mě trýzní už řadu let. Ne, poupravím plán. Nic, u čeho mám napsáno aspoň šest kapitol, nesmím smazat.
  • A také ještě musím zvládnout dokončit ten Adventní kalendář, kdy každý den v prosinci zveřejním nějakou povídku, báseň, obrázek, cokoliv jiného s vánoční tématikou.
  • Já velice ráda sbírám recepty. Vystřihuju si je z různých časopisů. Třídím je a čtu a představuju si, jaká to bude nádhera, až podle nich budu vařit. Jenže nevařím. Jsem lempl. Ach jó... A proto bych aspoň jednou za měsíc mohla něco z toho uvařit. A hlavně se nenechat zastrašit tím, že je to něco, co se u nás v rodině ještě nikdy nevařilo. Nebát se vystoupit ze stereotypu a zkoušet nové věci. Stejně pořád naříkám, že točíme pět jídel pořád dokola.
  • A také bych chtěla navštívit aspoň jednu přednášku nebo kurz, kde by se probíral osobní a duchovní rozvoj, nebo nějaké ezoterické věci... Nebo bych mohla začít cvičit jógu...
  • A také samozřejmě už dlouho uvažuju, že opustím svou práci a odstěhuju se od rodičů. Jenomže je to jako s těmi recepty a jako se vším ostatním v mém životě. Lenost, strach, nesamostatnost.

Takže karty jsou rozdány teď pojďme společně žít v tomto světě...

4 komentáře:

  1. Vánoční nálada? Mám pocit, že se mi velkým obloukem vyhla, ale co se dá dělat. No, ze slov astrologů mám pocit, že letošní rok bude jako tak nějak pecka. A to bych si přála, protože ten minulý rok byl nějak moc komplikovaný

    OdpovědětVymazat
  2. Je skvělé, že cestování pro tebe znamená cestovat po okolí, to se tak často nevidí. A tolik přečtených knih moc chválím, já jsem přečetla jen pár, ale věřím, že po obhájení diplomky bude konečně víc času na všechno co teď nestíhám kvůli času.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem to se psaním tak měla, jednou jsem si někde dělala seznam všech těch vymyšlených a nikdy nedopsaných ság a konstatovala jsem, že z toho dám dohromady Nedokončené příběhy objemnější než od Tolkiena. Naštěstí jsem se z toho nějak vyhrabala, když jsem usoudila, že nemusím psát jenom romány, ale mohla bych zkusit povídky... A pořád jsem na sebe hrdá, kdykoli zdárně dopíšu něco delšího než deset stránek.
    A cestování mám na seznamu taky... a máme teprv sedmého a už jsem stihla dvě cesty odpískat

    OdpovědětVymazat
  4. Máš to pěkně shrnutý a to je dobře. Hlavní je, že si člověk řekne, že ten rok nebyl tak špatný.
    Já jsem nový rok začala velmi důležitým poučením a víceméně očistcem, tak snad už teď bude jen líp. Musela jsem přehodnotit některé  situace ve svém životě.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář