24. ledna 2020

Za vodou v rákosí

Já bych málem zapomněla zveřejnit nedělní fotky z 19. ledna. Ano, o víkendu jsem měla dvě procházky. V sobotu uklízecí a v neděli fotografickou. A zrovna ten den jsem se zaměřovala na takové ošklivé věci.
Třeba tohle. Ledna z mnohých luk s krtinci. Mám krtince ráda. A možná je to způsobeno zejména tím, že u nás na zahrádce nikdy žádné nejsou. A přitom by se mi docela hodily. Ta zemina z větší hloubky je prostě skvělá. Ne jako ta přeschlá zničená povrchová krusta. Prostě bych jí potřebovala květináčů. Ale tento prostor je za ohradníkem. Myslíte si, že by se majitel pozemku hodně zlobil, kdybych si jednu nebo dvě kopičky odnesla v kyblíku? Stejně se tam v létě převážně pasou krávy a těm to chybět nebude. Ale asi si najdu nějaké neohrazené krtince.


***

A tady vidíte kousek maličkého rybníčku... který je vzkutku ohavný. Prostě jedna z těch v vodních ploch, kam by člověk ani palec u nohy nestrčil. Navíc k tomu všemi je úplně hloupě hranatý. Ale kdyby někomu poblíž hořelo obilné pole nebo něco takového, svůj účel by to asi splnilo.


***

A teď přijde na řadu fotka, která dala název tomuto článku. A co že se tedy skrývá v rákosí? Halda cihel a betonové roury. Nevěřím, že neexistuje nějaké speciální místo, kde by se daly ukládat takového věci. Vždyť to úplně hyzdí celé zákoutí. Toho, kdo to tam dal, musím přísně pokárat. Víc, než přísně.
A třeba zrovna beton jde recyklovat. Rozdrtí se na prach a přidá se do cementu. Beton má tak horší vlastnosti, ale na chodníky to stačí, ne?

5 komentářů:

  1. [1]: Mě se moje fotky často nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Já se divím, že třeba ty cihly se někomu nehodí. U nás jsem toto neviděla ještě nikde, ale plasty a skla je tu dost. Je to smutný.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: No, je pravda, že hodně těch cihel je rozbitých. Ale já jsem se informovala, a zjistila jsem, že tyhle věci se vozí do sběrného dvora a že když tam člověk něco odveze, tak za to musí zaplatit. Obyvatelé naší vsi jsou zřejmě chudí. A tak, když něco zbourají, tak všechny ty cihly, tvárnice, kusy betonu a kdoví čeho ještě, hodí na nějaké zarostlé místo. Kolik tak odložení věci do sběrného dvora může stát? Pár stovek? Nebo míň či víc? Určitě to nebude žádná zničující částka. Skla a plastů je u nás taky hodně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář