24. prosince 2020

Adventní kalendář 2020 (24. 12.) - Zaběhnuté koťátko + bonus

Tak a už je to tady. Je štědrý den a zároveň jsme u konce s Adventním kalendářem 2020. Hurá.
Tahle báseň byla spíchnutá jen tak narychlo. Neměla jsem žádnou inspiraci, a tak jsem hledala píseň, která by mi ji dodala. Zkoušela jsem různé. Nakonec jsem skončila u písně "Zafúkané" od skupiny Fleret. A kupodivu vznikla vznikla báseň o koťátku.


Zaběhnuté koťátko

Koťátko bloudilo
po sněhových pláních.
Mňoukalo, plakalo
kdo ho zachrání? 

Třáslo se zimou.
V bříšku mu kručelo.
Běželo za mnou,
když jsem šel pro dřevo.

Vzal jsem ho do rukou.
Začalo tichounce příst.
Otřelo se o mně hlavičkou.
Již jsem ho nemohl opustit.

A ještě něco pro vás mám. Víte, co to je kaligram? To je taková báseň, jejíž písmena nebo celá slova a verše jsou uspořádána do obrazce, který vyjadřuje téma básně samotné. Tento styl se nejvíc uplatnil u avantgardy. A právě o to jsem se dnes pokusila... 

Tak vám tedy představuji počin, který sice vypadá, jako by ho vyplivl generátor náhodných vět, ale zato se udělán do tvaru vánočního stromečku.


A

zase

jsou tady

svátky.

Stromeček svítí

a hvězda vánoční letí

oblohou.

Cukroví voní, kapr se smaží

Koledy znějí ze všech možných stran.

!!


1 komentář:

Děkuji za komentář