6. prosince 2020

Adventní kalendář 2020 (6. 12.) - Mikulášská nadílka

Vím, Mikuláš s čerty obvykle chodí 5. prosince. Jenže nápad, že bych měla vytvořit něco s mikulášskou tématikou, mi přišel až před pár dny. A na 5. 12. mi vychází povídka. A na honem vymyslet nějaký kloudný příběh, dá fušku. Je to pak nedokonalé, jak sloh do školy. A tak jsem se pustila do básně. Ta je rychlejší.

Nicméně když jsem psala tohle, asi jsem musela mít výjimečně dobré rozpoložení. Já jsem normálně vytvořila veselou báseň. To se prostě stává málokdy. Většinou píšu básně o marnosti a o utrpení, někdy i o nějakém rádoby duchovním tématu. Ale že by se mi někdy povedlo něco lehkého a bezstarostného? Kde se to ve mně vzalo? Je ale fakt, že to nejspíš němá valnou uměleckou hodnotu. No co... 

Mikulášská nadílka


Rok se s rokem sešel,
přicházejí zas.
Čert, Mikuláš, anděl,
chtějí vidět nás.
 
Zdali pak jsme byli hodní,
budou se nás ptát.
V košíku jsou dárky k mání.
Pro nás také snad.
 
Brambory nám nedají.
Šetří si je pro sebe.
A uhlí už nemají.
Copak čeká na tebe?
 
Pár oříšků, datle, fíky.
Mikulášek z čokolády.
A nakonec mandarinky,
které máme všichni rádi.

1 komentář:

Děkuji za komentář