18. prosince 2021

Adventní kalendář 2021 (18. 12.) - V sevření zimy

Toto je osmnáctý příspěvek do letošního Adventního kalendáře. Tentokrát jsem vážně měla strach, že mě dnes nenapadnou žádné verše. Pocítila jsem totiž akutní odpor k opětovnému opěvování krás zimy, jako ve svých předchozích básních. Zjistila jsem, že se snažím být moc pozitivní. A to skoro až na sílu. To sice nějakou dobu funguje, ale jednou si člověk prostě musí přiznat, že už to stačilo. Vždyť už jsem z toho v podstatě znechucená.

Tehdy jsem si uvědomila, že je to třeba vzít za jiný konec. Že je třeba trochu pustit ke slovu i mé gothické já, které skomírá pod nánosem prachu všedního žití. Proto jsem si na youtube opět po roce vyhledala kapelu XIII. století a zkoumala, která píseň by mě nejlépe inspirovala. Ukázalo se, že je pro tentokrát nejlepší tato píseň.  On ten gothic rock má totiž úplně jiné vibrace, než heavy metal nebo folk metal, tak proč toho nevyužít.

A skutečně. během krátké chvíle se mi ze sebe (nebo z vesmíru) podařilo vyloudit báseň. Po jejím napsání se pro jednou cítím velice osvěžená. To už jsem dlouho nezažila. 

V sevření zimy

V sevření zimy
kráčíš tmou
přes kameny
věčnou temnotou.
 
Svíci držíš v rukou.
Jediné světlo tvého bytí
jen chvíli krátkou
zůstane a pak se ztratí.
 
Stopy ve sněhu tvé
odvál čas.
A ty bloudíš v duši své
zas a zas.
 
Havrani už krouží
nad tvou hlavou.
A ty se snažíš
marně uniknout.

1 komentář:

Děkuji za komentář