24. prosince 2021

Adventní kalendář 2021 (24. 12.) - Zima přišla k nám + Kaligramy

Volejte sláva a tři dny se radujte... A pět dní se radujte. Na dnešní den jsem čekala, jako na smilování boží. Je tu štědrý den. Poslední den, kdy ještě budu muset zveřejnit dílo do Adventního kalendáře. To prostě chce oslavu. jinak, víte, čemu se divím? Že třeba členové kapely Alkehol nemají syndrom vyhoření. V podstatě mají monotónní činnost, jako já. Akorát oni dělají písně o chlastu, kdežto moje tvorba se týká zimy a Vánoc.

Zima přišla k nám

Sníh padá.

Padá na mou tvář.
Tvář oblohy bledá.
Bledá slunce zář.
 
Rozprostřu mlhy.
Mlhy v údolí.
V údolí záhy,
záhy chumelí.
 
A vítr fičí.
Fičí do všech stran.
A lidé křičí.
Křičí: Zima přišla k nám.


Tak, jako minulý rok, i letos jsem si pro vás na štědrý den připravila kaligramy. Tedy texty, které jsou sestavené do tvaru určitého tvaru. Tenkrát byl jeden. Dnes jsou dva. První má znázorňovat vánoční ozdobu a druhý zvoneček. 
 

Zdobíme

O
zdobíme
stromeček vánoční.
Řetězy hvězdičky, kuličky,
barvy třpytivé a vůně skořice.
A my už čekáme, až přijde čas.
Dárky si rozdáme, bude to fajn.
Nevadí, že venku roztál sníh
Přesto si užijem Vánoce.
Kapr je na stole.
I salát.


Už zvoní Ježíšek.

O
My už
slyšíme
jak zvoní
 zvoneček.
Přichází Ježíšek
!!

2 komentáře:

  1. To je nádhera! Z nějakého důvodu mi druhý kaligram připomíná zámek od dveří. :)

    Měj se krásně a přeji samou radost a zdraví a lásku a inspiraci v novém roce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, je to skutečně zvoneček. Ale i tvůj pohled je zajímavý. Vždyť, kdo se nepokoušel koukat klíčovou dírkou, jestli už Ježíšek naděluje... No vida. A už mám téma na příspěvek do Adventního kalendáře 2022. :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář