1. ledna 2022

20 pozitivních událostí v roce 2021

Dobrý den, vážení čtenáři. přesně před rokem jsem zveřejnila článek se seznamem 20 pozitiv roku 2020. A už tenkrát jsem věděla, že budu muset sepsat i hezké události roku 2021. A opět jsem nedávala valné naděje do toho, že těch dobrých věcí tolik najdu. Jednak mám poslední čtyři měsíce trochu depku a jednak si beztak z loňského roku pamatuju jen velmi málo. Ale dobré je to aspoň zkusit, ne?

1) Objevila jsem kapelu Deloraine
A musím říct, že je to skvělá kapela. Trochu středověká, trochu pohanská a velmi fantasy. A jak jsem se k ní dostala? No jedna holka na svém blogu zveřejnila seznam písní, které ten měsíc poslouchala nejvíce. A jedna z nich byla píseň Ragnarok od Deloraine. Zalíbila se mi na první poslech. Vždyť je to tak jiné, než ty nudné a prázdné pazvuky v rádiu. Mám dokonce dojem, že u téhle písně se inspirovali stylem, který hraje norská skupina Wardruna.
A když jsem se rozhodla prozkoumávat další deloraineovskou tvorbu, uchvátily mě i jejich písně o postavách ze Zaklínače, kterých je snad většina, či vlídná a mírumilovná píseň Morfeus, Ale víte co, jestli máte chuť, sami si to všechno můžete prozkoumat. 
(Jinak, kdyby někdo nevěděl, Ragnarok je v severské mytologii označení pro události, které nakonec vedou k válce bohů a zničení světa a následně k jeho znovuzrození a Morfeus je řecký bůh snů.)

2) Koupila jsem si nový mobil
Ano, je to tak. I já jako zapřisáhlý odpůrce nových technologií jsem si koupila dotykový mobil. Prostě jsem si řekla, že je prostě nemá cenu jít proti pokroku. Nejdříve jsem měla strach, že ho ani nevyužiju. Ale on fotí přece jen o chlup lépe, než náš digitální foťák. A dobré také je, že můžu občas kouknout na to, jestli mi přešel ne blog nějaký komentář i v práci, kde člověk jinak vůbec nemá přístup k internetu.

3) Na jaře jsme u nás v rodině měli Covid a přežili jsme ho bez větší újmy
Vlastně jediný, kdo měl vážnější průběh, byl taťka. Ten jediný měl horečky. Po několika dnech se to ale  rozhodl překonat tím, že si objednal uhlí a během jeho skládání se vypotil a byl v podstatě zdráv. Takže až tím zase onemocníme, už víme, jak to léčit. 

4)  Ségra bez úhony přežila své problémy s cystou
Ségru museli v létě narychlo odvézt do nemocnice, jelikož jí praskla nějaká cysta. Musela tam být už nějakou dobu a jí gynekoložka si jí nevšimla. Tady vidíte, jak velkou cenu tam má chodit. Ať tak či tak, největší nebezpečí je už zažehnáno a je dobře, že už je ségra v pořádku. 

5) Objevila jsem youtube kanál Gimouš Veliký
Hlavní koncept tohoto kanálu je, že autor dal do videa fotku svých koček a graficky to upravil tak, aby to vypadalo, jako že mluví a vypráví příběhy. A je to často sranda. Taková oddechovka od krutého všedního žití. 

6) V roce 2021 jsem přečetla více knih, než v roce 2020
Za rok 2020 jsem přečetla 7 knih, kdežto za rok 2021 jich bylo 10. Později sem přidám jejich seznam. 

7) Opět jsem zažila mnoho krásných procházek v okolí svého bydliště
U tohoto bodu by kdekdo mohl namítnout, že se opakuju. Že toto už jsem psala minulý rok. Jenže je to tak. A nafotila jsem při nich mnoho fotek. Některé byly celkem dobré, jiné se zase nepovedly vůbec. Hlavní ale je, že mě to bavilo, ne?

8) Dokončila jsem třicetidenní hudební výzvu
Což beru jako jeden z největších blogových úspěchů. Vždyť se to táhlo od května 2017 do srpna 2021. To nezní jako 30 dní, že ne?  No, zaplať pánbůh, že už je to za mnou.

9) Po mnoha letech jsem opět navštívila Plzeň.
Víte, já nejsem moc cestovatelský typ. Kdybych nemusela chodit do práce, skoro vůbec bych neopouštěla barák. Asi bych se vypravovala jen na procházky do polí a křovisek. Vlastně mám takový svůj osobní lockdown už mnoho let. O to větší zážitek je, když se člověk podívá někam dál, že jo. Mám dokonce dojem, že naposled jsem byla v Plzni se školou. Do Budějovic se čas od času podíváme, ale ten západ je pro nás jakoby zapovězený. A to jsou obě tato města od nás přibližně stejně daleko. 

10) Máme nově vybetonovanou cestu na dvorku
Toto pozitivum mi poradila mamka, když jsem se ptala, jaké dobré věci se tento rok staly. Já osobně to beru spíš jako neutrální věc.To po čem chodím, mě pramálo zajímá. Ale je fakt, že se na určutém místě nehromadí po dešti louže.

11) Máme nový kotel na uhlí
To je ovšem velké plus. Ten starý se nám totiž na začátku března rozbil. A protože byl pofidérní i ten kotel na elektřinu, tak jsme prakticky netopili. To byste nevěřili, co jsme ušetřili. |Teď už máme nový kotel na uhlí a ten na elektřinu se opravil. Tam byla ani jen nějaká drobná závada. 

12) Máme nové vodovodní trubky.
To je taky příběh sám o sobě. Jednoho dne jsme objevili na zdi flek, který na žádnou cenu nechtěl uschnout. Po nějaké době nás napadlo, že je možná v nepořádku potrubí. Když tam potom taťka vysekal díru, zjistil, že je to tam totálně prorezlé. Zavolal se potom řemeslník, kdarý sbíječkou dokonal dílo zkázy, vytahal staré železné a nainstaloval tak nové z plastu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se to vyměnilo v celém baráku a ne jenom tyhle konkrétní části, ale to lepší, než nic.

13) Mám v mobilu nainstalovanou hru Paint by numbers.
Tohle je přesně to, co jsem potřebovala. Spočívá to vlastně v tom, jsou tam obrázky rozčleněné a malá očíslovaná políčka. Každé číslo má svojí barvu. V podstatě to vybarvuju podle těch čísel. A myslím, že je to skoro stejně dobré, jako antistresové omalovánky. 

14) Letos mi vytrhli moudrák
Asi si teď ťukáte na čelo a nevěřícně kroutíte hlavou, co? Kdo by sakra takovouhle věc považoval za pozitivum? Ale je to tak. Mě vždycky potěší, když z mého života zmizí něco, co už neslouží svému účelu. A ten zub byl k ničemu. To kvůli němu jsem si o loňských vánocích nemohla pořádně najíst, protože bolel. Letos ale bylo všechno úplně v pořádku. 

15) Koupila jsem si novou knihu
To jsem zrovna 20. prosinci byla po dlouhé době ve městě. Dokoupila jsem poslední dárek v Prioru, pak jsem se podívala do Billy, koupila jsem si pomelo, basmati rýži a džus a následně jsem zašla do knihkupectví. Tam chodím obzvláště ráda. Málo kdy tam něco koupím, ale ty regály s knihami, co voní novotou mě uklidňují. Nicméně jsem si tentokrát přece jen jednu vybrala. A to knihu Opačno. Měl by to být fantasy příběh  o nějaké čarovné verzi Londýna, která paralelně existuje s tou obyčejnou. Vybralaa jsem si jí na základě toho, že před časem jsem na jednom  blogu na tuto knihu četla recenzi a tak nějak to utkvělo v mém podvědomí. Vzpomněla jsem si na ní, až když jsem jí viděla v tom obchodě. Víte, já už jsem si několik let nekoupila knihu jen tak pro sebe. Proto i tohle se dá počítak, jako pozitivum. Jako takový vánoční dárek pro mě.

16) V České republice se zmírnilo sucho
A aby také ne. Však také v roce 2021 hodně pršelo. A to je myslím Dobře. Krajina byla hned zelenější. A také nebylo takové horko. Člověk mohl i přes léto normálně fungovat. Mě je nejlépe při teplotě od 21 do 26 stupňů. Jakmile je víc a nebo míň, je to špatně. Ale tentokrát bylo léto velmi příjemné. 

17) K Vánocům jsem dostala knihovničku
Tu jsem si vlastně přála už deset... co deset... patnáct let. Vždycky jsem potřebovala nějaké místo, kam bych si mohla odkládat své knihy, krémy, deodoranty a různé jiné předměty. Takhle tím má člověk narvané šuplíky, překáží na na psacím stole a všude to překáží.  


18) Za rok 2021 mám na blogu více článků, než za rok 2020.
A to o rovné dva články.V roce 2020 jsem jich měla jenom 63. V roce 2021 jich bylo 65. Volejte sláva a tři dny se radujte.

19) Dokončila jsem adventní kalendář 2021
Tohle se zdá být jako nejlepší pozitivum za poslední dva měsíce. Tady hlavně proto, že jsem ráda, že už to mám za sebou. Posledních čtrnáct dní se o mě pokoušel i syndrom vyhoření. A stejně je zvláštní, že během celého roku stihnu tak osm příspěvků a v prosince pak ten zbytek. Měla bych si to pro příště nějak lépe rozložit. 

20) Všichni jsme přežili rok 2021
Vlastně se divím, že se mi něco takového vůbec podařilo. Rok 2021 byl skoro stejně strašný, jako rok 2012. Tehdy nám zemřel děda. A v roce 2015 pak druhý děda. Naší rodině asi prostě nesvědčí kombinace jedniček a dvojek. A jak tak pozoruju, ani pětky nejsou moc příznivé. 
Ale co se týče roku 2021, ač se děly všelijaké hrůzostrašnosti, vždycky se to všechno nějak vyřešilo. 

1 komentář:

  1. Najít pozitivní události v dnešní době kolikrát není zrovna jednoduché a smekám, že se ti jich podařilo najít rovnou dvacet. Myslím, že mnozí lidé sotva najde pět pozitivních. A kapela Deloraine je supr, dost osvěžuje českou metalovou scénu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář