21. května 2022

Když slunce prohřívá zmoklou zem

Dobrý den, milí čtenáři. Dnes jsem tu opět s novou várkou fotek. Dnes jsou z 24. dubna. Tentokrát jsem měla opravdu velký problém pojmenovat tento článek. To se občas stává. A přitom si matně vybavuju, že už na té procházce jsem v hlavě ten název měla. A pak ho odvál čas. Příště si ho musím zapsat. To jen tak pro příště. Matně si ale pamatuju, že po ránu pršelo a odpoledne vysvitlo sluníčko. A z toho jsem vycházela. Ale teď už k fotkám, jako takovým.

Jako první mě zaujalo toto. Co se tady asi stalo? Kdo tady musel brzdit tak šíleně, že po něm zůstaly tak tmavé otisky pneumatik? A proč z části tak vlnité?
A pak jsem si vzpomněla na film Návrat do budoucnosti a svitlo mi. Na téhle silnici někdo zkoušel své auto přestavěné na stroj času. Potřebovali nějakou méně frekventovanou cestu. Já úplně vidím ty ohnivé stopy na asfaltu...
A nebo tam prostě někomu skočila srnka a vymanévroval to tak, jak nejlépe uměl. To je ta nudnější verze. 


A tohle je náš starý známý. Nejkrásnější smrk v celém známém širém okolí. Jeho fotka tady na blogu byla už mnohokrát. A víte, co je na něm nejlepší? Že se klidně pod něj můžete schovat a při správně zvolené barvě oblečení vás nikdo neuvidí. A přesto budete mít přehled o tom, jestli někdo nejde po silnici. 


A tady zase máme blatouchy. Je zajímavé, že některé rostliny přejdu bez povšimnutí. Jiné jsou ale tak hezké či ojedinělé, že prosně nemůžu jen tak projít, aniž bych se u nich alespoň na pár vteřin nezastavila. Blatouchy sice nejsou nijak vzácným druhem. Přesto však nerostou na každém rohu. Můžeme je spatřit zejména někde u vody a na takových těch místech, kde když projdete, tak vám zem čvachtá pod botami. 


Toto je rybník, u kterého pár takových blatouchů kvete. Fotila jsem ho hlavně kvůli těm slunečním odleskům na vlnách. Bohužel se mi na fotku nepovedlo přenést kouzlo toho okamžiku. 


Také se mi povedlo vyfotit tohoto krásného šneka. Motýl vždycky uletí. Ale tento plž není dostatečné mrštný. Zvládnu ho zvěčnit i já.


Jestli před tím jsem vyfotila nejhezčí smrk v celém známém širém okolí, tak tohle je nejhezčí bříza v celém známém širém okolí.


Nebo spíš břízy, jak je vidět při změně úhlu pohledu. 

2 komentáře:

  1. Pěkné fotky! Líbí se mi tvá teorie s obtisky pneumatik na silnici, já se přiznám, že jsem nad něčím takovým nikdy nepřemýšlela (proč jsou zrovna tady ty obtisky, má to nějaký důvod?) ale od teď dost možná budu :D Zní to celkem zábavně, vytvářet si takové mini příběhy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář