30. srpna 2022

5 lidí, co mě v životě inspirovali

Zdravím, milí čtenáři. Dnes tu mám pro vás další téma do 21denní blogové výzvy z facebookové skupiny Ženy v online světě. Dnes máme na seznamu téma "Lidé, které sleduji/ obdivuji". Tak se na to pojďme podívat. 

Ale je to o něco těžší téma, než to minulé. Včera jsem prostě napsala o místech, na kterých se cítím dobře a kde se můžu uvolnit. Kde můžu být sama sebou. To jsou právě buď místa zcela bez lidí a nebo místa, kde můžu být zcela anonymní. Teprve pak můžu být skutečně sama sebou. Jsem velký introvert a tak mi to vyhovuje. Takže tady vyvstává velice důležitá otázka: Kdo vůbec mohl/může proniknout přes mojí krustu a nějak mě ovlivnit? 

1. J. K. Rowlingová

Série o Harrym Potterovi byly knihy mého dětství. Svého času jsem je četla pořád dokola. To ony mě přivedly k četbě. To díky nim jsem poznala i jiné fantasy knihy, které jsou neméně dobré. Ale myslím, že takovýmto vývojem prošlo mnoho lidí.

HP mě ale ovlivnil i jinak. Tedy kromě toho že jsem tak trochu i čekala, že pro mě v jedenácti letech přijde Hagrid a on prostě nepřišel. 

Díky knihám o Harrym Potterovi se mi poprvé v hlavě zrodila myšlenka, že bych také chtěla psát knihy. Protože psát knihy musí být tak vzrušující. A také jsem se o to pokoušela. Nikdy jsem nic ovšem nedopsala do konce.  Ale teprve nedávno jsem pochopila, čím to je. Není v tom žádné prokletí. Nikdy jsem si zkrátka dopředu nestanovila žádný bližší děj příběhu. A tak jsem vždy skončila u šesté kapitoly, kdy by nějaký ten děj už jako mohl začít. Takovou metodu můžu provozovat u kratších povídek. Tam to funguje. Nikoliv však u plnohodnotné knihy. Proto si teď velmi pečlivě připravují osnovy pro další knihu a snad se mi ji podaří dokončit. Bude detektivní. 


2. Edgar Allan Poe

Ach já vím, že tento velikán již 173 let není mezi námi. Ale všichni jsme už přece o tomto básníkovi a prozaikovi někdy v životě slyšeli, ne? Já poprvé někdy v prváku na střední. Když jsme probírali romantismus a dekadenci, tak moc mi ty dva styly připomínaly gothic rock, který mě tehdy fascinoval. A když jsme si potom říkali o Poeovi a četli toho jeho slavného Havrana, ihned jsem poznala, že je to geniální báseň. Nejlepší, jakou jsem kdy viděla. Tak odlišná od těch dětských říkanek v čítankách na základce. Protože Havran obsahuje tu správně lezavou temnotu, do které se stojí za to pohroužit. 

Vlastně už předtím jsem složila dvě nebo tři vlastní básně. Mám dojem, že jedna z nich byla o služebníku Satana, co shořel na hranici. To bylo téma, které se psalo samo. Ale teprve hodiny literatury na střední ve mě vzbudily hlubší zájem o verše. Vlastně jsem pak napsala báseň v každém žánru které kdy probírali.

Je jen škoda, že teprve až nedávno jsem začala zkoumat i Poeovy další básně. I ty jsou ale hodně dobré. Většinou jsou kratší, neobsahují žádné složité šifry a metafory, a tak člověk může jen číst a nechat na sebe ta slova působit. Ale má i pár takových mega dlouhých. Nejdelší je Al Aaraaf. Tu jsem nepochopila pro změnu vůbec. Je sice nádherná, ale jinak naprosto neproniknutelná. Dočetla jsem se na internetu, že je inspirovaná A'rafem. Což je místo, o kterém se prý píše v Koránu. Po smrti tam chodí duše lidí, kteří nejsou ani úplně zlí a ani ne zcela dobří. Na nebe nemají nárok a do pekla také nepatří. Asi tam musí být narváno. Taková je většina populace na světě.


3. Alue K. Loskotová

V dobách, kdy mě ze všeho nejvíc zajímala esoterika, jsem nejvíc sledovala blog Alue. Její články mi přišly velice zajímavé. Třeba ty o tom, jak by člověk měl sám sebe víc rád. Nebo o čakrách a auře. O tom, jak fungoje Matrix. Ty jsou dle mého velice hodnotné. Jiné články se zase podobají konspiračním teoriím. Zkrátka ideální skladba informací, kterou by měl znát každý. 

A některé věci je třeba moc nečíst. Třeba hrůzostrašné články o konci světa. To myslím je plýtvání energií. Ale snad už je dneska nedělá. Po letech sledování jejích stránek jsem pak začala zjišťovat, že se některá témata hodně opakují. Což nutně nemusí být na škodu. Když jí tam přijdou noví čtenáři, tak se málokdy hrabou ve starých článcích z roku 2010.

Dřív byla na blog.cz. Dneska má jinou adresu. A také má youtube kanál kde hodně mluví o chovu morčátek. To by člověk nevěřil, jak náročná je to věda. 


4) Youtube kanál Příznaky transformace

Alušku pak nahradil youtube kanál Příznaky transformace. Některá témata mají společná. Ale PT jsou takové praktičtější do života. Víc zaměřené na osobní růst. 

Ten kanál vedou Ava Brožová a její manžel Ondřej Brož. A mají různé hosty. Například Miroslava Zelenku se svým povídáním o inkarnaci, o Atlantidě, o duších zemřelých, co bloudí na tomto světě a neumí odsud odejít... Mimochodem, on má skvělou meditaci na odvádění takových duší pryč z tohoto světa. To aby si odpočinuly na onom světě a pak se mohly inkarnovat znovu. Sem, nebo na nějakou jinou planetu, kde žijí lidem podobné bytosti. Prostě podle potřeby té konkrétní duše. Ale já mám od něj raději meditaci na odvedení negativních energií a astrálních entit. 

Nebo takový astrolog Ondřej Habr. Řekla bych, že je to velice fundovaný odborník ve svém oboru. 

Ale třeba videa s Barborou Zumotovou by určitě ocenil i běžný člověk. Jak hezky hovoří o mezilidských vztazích. Nebo Františka Janečková, která se hodně zabývá psychosomatikou. Ale jsou tam i jiní hosté a jiná videa. Například ta o potravinové soběstačnosti. Toto asi budou brzy potřebovat všichni. Nebo ta série videí s lidmi, co žijí v zahraničí a hovoří o tom, jak to tam chodí. 

Ale je fakt, že už jsem od února PT moc nesledovala. Také se asi některá témata opakují. Ale na video s astroložkou Tatjanou Micic se zítra podívám. 


5) Martin Rota

To je youtuber zase z úplně jiného soudku. Je to zářný příklad člověka, že i s amputovanýma nohama člověk může žít relativně aktivní život. Já bych se asi v jeho případě uvrhla do těžkých depresí. Ale třeba ne. Co já vím? Člověk prostě musí nějak fungovat, protože mu nakonec nic jiného asi nezbude. 

Já sleduju jeho youtube kanál Tak schválně. Ve svých videích většinou hovoří o zprávách které se kde dočetl a protože má nastudovaných hodně věcí, může si na ně udělat vlastní názor. A kdo ví? Snad je i vysvětlit. Protože některá média prostě uvádí přehnané, tendenčně zabarvené informace, které ne vždy musí být relevantní. Například jeho znalosti o tom co se děje na frontě na Ukrajině jsou překvapivě podrobné. Ale zajímavé třeba je i to, když hovoří o recyklaci, globálním oteplování nebo dějích v politice.


A co vy. Jací lidé inspirují vás? Které sledujete vy? Kdo si zaslouží váš obdiv. Klidně to můžete napsat do komentářů. 

1 komentář:

  1. Me inspiruje a pomohla mi ma draha kolegyne z prace. Byla jsem hodne ticha a utapnuta. Pres 3 roky jsem z touhle emocne silnou zenou pracovala a dodavala mi vzdy odvahu nebyt neci koberec. :)

    Hodne me inspirovaly knihy od Holly Black, kde vykresluje postavy v odstinech sedi a ze ne vse, co se zda dobre je dobre a naopak ze to spatne je spatne. Kazdy dela dobro ze sveho uhlu pohledu.

    Momentalne serie co ctu od J. Frost, tak me totalne dopomohli se zblaznit do upiru a mit trochu vice cerny humor. .)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář