31. srpna 2022

Pět vlastnosti, které mi v životě pomáhají

Zdravím, milí čtenáři. Tenhle článek bude asi skutečně výzva. Kdybych psala o vlastnostech, které mi akorát tak přitěžují, tak bych to měla napsané během chvilky. Ale tohle. Já nevím, jak bych to mohla popsat. Jestli znáte kreslený seriál "Můj malý pony", tak bych se asi nejvíc přirovnala k Maund Pie. Myslím že tento úryvek dokonale vystihuje tuto problematiku. Rozdíly mezi ní a ostatními poníky je podobný asi jako propast mezi mnou a většinovou společností. Vím, že trochu přeháním. Ale i tak se s tím se žije těžko. 

Ale víte co? Přece jenom se o pokusíme přijít na.vlastnosti, co mi pomáhají. 

1. Schopnost pohroužit se do monotónních činností

Toto jsem si poprvé uvědomila v práci. Všimla jsem si, že mi vyhovují poklidné, opakující se činnosti více, než nějaké přehnaně hurá akce. Když už jako v té práci musím být, dávám zkrátka přednost tomu prvnímu. Ne, že bych se v tom vyžívala. To samozřejmě ne. Ale snesu práce, při kterých si jiní málem rvou vlasy z hlavy, protože je nudná a neutíká při ní čas. A přitom čas je relativní pojem. Navíc se taková práce může stát meditací. A člověk klidně může i popřemýšlet nad nějakou kreativní tvorbou. 


2. Mám velkou fantazii

Tento fakt bych si třeba ani neuvědomila, kdybychom kdysi dávno na základce neměli o sobě říct nějakou dobrou vlastnost. Tehdy v té šesté třídě jsem si jako na potvoru nemohla na žádnou vzpomenout. A i kdyby, stejně jsem si nikdy nelibovala ve vychvalování sebe sama na veřejnosti, tak bych nic neřekla. A pak se přihlásil jeden spolužák a řekl, že jednu dobrou vlastnost přece jen mám. A právě tu fantazii.  

Ta se docela hodí, když tak ráda píšu.  Nevím ale, jak na to přišel on. Jak se možné, že někteří lidé mě jsou schopni prokouknout víc, než já sebe sama?


3. Miluji přehlednost a uspořádanost

Možná proto si neustále vytvářím nějaké seznamy a pořadníky. Na některé věci jsem totální bordelář. Hlavně na ty, na kterých mi moc nezáleží. Ale jiné mám v perfektním pořádku. Mám i systém v seřazování pastelek v penálu a ve volbě používaných barev. 

Knihy mám seřazené podle žánrů a autorů. A kdybych jich měla víc, určitě bych si i vyrobila takové ty kartičky s písmeny, jako mají v knihovně. To abych oddělila knihy od autorů s "A" na začátku příjmení od těch, co jsou od "B".  Takhle to zatím nemá cenu.

Vím, že tohle asi není žádná dobrá vlastnost. Spíš mi to jen pomáhá vyrovnat se s chaosem vnějšího světa. A možná mě to prostě  jenom baví.


4. Jsem čestná

Tedy alespoň si to o sobě myslím. Nikomu bych vlastně úmyslně neublížila. Neraduju se z cizího utrpení. Neintrikuju. A od ostatních očekávám totéž. Ale ne vždy se takovéhle představy naplní.  Dá se říct, že by tahle vlastnost mohla být na obtíž.

Na druhou stranu ale člověk může potkat dobré lidi, se kterými se může bavit bez jakýchkoliv záludností a škodolibostí


5. Jsem intuitivní

Čas od času se stane, že mám nějaké ničím blíže nepodložené tušení, že se něco stane a ona je to pak pravda. Většinou je to tak 60% případů. To je pořád ještě nadpoloviční většina. Ale ne tak přesvědčivá, jak by se mohlo stát. Stejně je to ale k zamyšlení a někdy je dobré se podle své intuice řídit. Alespoň v odvětvích života, kde se nemůže nic moc pokazit, kdyby to náhodou nevyšlo. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář