12. listopadu 2022

Velmi teplý říjen

Zdravím, milí čtenáři. Po dlouhé době jsem tu opět s nějakými těmi fotkami. Tentokrát tak nějak odbudeme druhou polovinu října v jednom článku. 

A první fotka je ze 13. října. Tyto houby nám tehdy rostli na zahradě. Patrně je to nějaký druh bedly. Ale jaký, že? Bedlu vysokou a bedlu červenající můžu vyřadit rovnou. V atlasu hub, co máme doba, by tomu mohla být nejpodobnější velice jedovatá bedla namasovělá. Ale to asi nebude ono. Protože ta má poněkud světlejší třeň. A ani v online atlasech hub na internetu jsem nenašla nic úplně stejného. Patrně ta houba je nějaký zvláštní druh, který roste jenom na našem pozemku. Ale je krásná. To se musí nechat. Ale to, že nevím, jak se jmenuje, mě drásá. 


Toto jsem vyfotila 21. října na náměstí ve vedlejší obci, když jsem čekala na autobus. Kvetly tehdy hezky.


A teď následují výjevy z procházky z 30. října. Ten den svítilo tak krásně sluníčko. Chvílemi se zdálo být až horko. Kdy naposled v tuto roční dobu bylo osmnáct stupňů? Kdy jste naposled v říjnu chodili v tričku? A bylo totální bezvětří. Možná proto se tak nádherně zrcadlily stromy na vodní hladině.


I tato stoka vypadala malebně. Ta zelená. To slunce. Ty stíny.


A další zrcadlení. Tenhle výjev bych chtěla jako puzzle o 500 dílcích. Byla by to skvělá zábava na čtyři a půl dne. Ale lepší by obraz byl, kdyby tam pluly ještě labutě. Dvě naproti sobě.


Tolik let jsem se snažila vyfotit muchomůrku tak, aby to k něčemu vypadalo. Jenže vždycky jsem natrefila na nějakou starou, okousanou od slimáků nebo zase rostla na nějakém nepřístupném místě. Ale letos jsem měla štěstí. Je krásná, že jo?


A tohle jsou postarší exempláře ryzce smrkového. Rostly v takových dlouhých řadách. Měly by být jedlé, ale já je nesbírám. Nechám to zvířátkům. Ony vlastně prý i srnky občas žerou houby, když mají málo zeleně k pasení. Ne jenom slimáci a červy.


A nakonec tu máme keř s černými kuličkami.  U toho si nejsem jistá, co to je. Snad ptačí zob? Lidé ho prý někdy vysazují jako živý plot. Ale třeba je to něco jiného, co jen vypadá hodně podobně. Co já vím? 

4 komentáře:

  1. Zdá se, že se v houbách opravdu vyznáš. A jíš houby? Jaká ti chutná nejvíc?
    Já se přiznám, že fanoušek hub na talíři nejsem, ale obdivuji je v přírodě. Hodně mě baví poznávat a pojmenovávat věci okolo, takže chápu tvou frustraci, obzvlášť když jsi udělala průzkum a snažila se houbu určit. Mně hodně bavily poznávačky na škole a snažím se si znalosti aspoň udržet, když už nebývá úplně čas je tolik prohlubovat.
    Puzzle zmíněné fotky bych skládat nechtěla xD Ačkoliv je to fotka malebná, myslím, že by tyto puzzle zůstaly věčně nesloženy. Měli jsme doma obdobné a nikdo neměl ty nervy je doskládat :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z hub nejraději sbírám babky, hřiby, klouzky, bedlu vysokou a někdy i holubinky.
      Co se týče puzzlí, mám vyzkoušené, že 500 dílků opravdu složím a tři až pět dní. Záleží na času a obtížnosti. Naposled jsem skládala černého a bílého pejska na šachovnicovém pozadí a ještě před ním tři zebry. Myslím tedy, že bych zvládna i tohle.

      Vymazat

Děkuji za komentář