7. ledna 2023

Slunovratové rampouchy

Zdravím, milí čtenáři. Dnes tu pro vás mám dvě takřka zapomenuté fotky. Vyfotila jsem je ve středu 21. prosince při cestě z obchodu. 

Druhý a třetí týden v prosinci jsme měli zimu se vším všudy. Sníh a mráz. Říkala jsem si: "To jako má být ta mírná zima, kterou slibovali meteorologové už od srpna?" Někdy sněhová pokrývka trochu odtála, jindy přituhlo. To jsou vlastně ideální podmínky pro tvorbu rampouchů. Na tomto místě vždycky vypadaly kolosálně.
Zrovna v tu chvíli jsem byla trochu podrážděná, ale tyto výjevy mi zlepšily zbytek dne. Ale příroda vždycky uklidňuje pocuchané nervy. 


Tady zase můžete shlédnout, jak krásně byly zbytky suché trávy obalené ledem. Dost mě u toho svislého stébla udivily ty malinké rampouchy směřující doleva. Na vlastní oči jsem to nikdy neviděla. Mohlo by to být kvůli silnějšímu větru? Je to běžná věc nebo divná anomálie? Jedno vím jistě. Internet něco jako "vodorovné rampouchy" nezná. Nebo kdysi rostlo vodorovně to stéblo, na kterém byly normální svislé mini rampouchy, a když se zlomilo, tak to vypadá, jako ty rampouchy směřovaly do strany? Záhada.


A dva dny před Vánoci přišla obleva a od té doby máme jaro. :-) 

3 komentáře:

  1. Ta první fotka je skvělá!
    Rampouchy ani nevím, jestli tu někde byly... ale na chodnících bylo ledu dost a já bydlím uprostřed kopce, tak jsem moc nekoukala kolem :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné rampouchy. :) Když jsem jela do jižních Čech slavit slunovrat, panovala ještě solidní zima, za okny sníh po celou trasu. Když jsem se druhý den vracela, všude už se to jen zelenalo, bylo to takové pěkně symbolické.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář