19. března 2024

Mám novou klávesnici, proto píšu

Zdravím, milí čtenáři. Dneska jsem byla ve městě a neuvěříte, co nového jsem si koupila. Ano, hádáte správně. Pořídila jsem si novou klávesnici. Psát na té staré byl už několik let očistec. Nebyla už na ní vidět skoro žádná písmenka. Byly na ní jen černé klávesy. A pište s tím něco. Člověk si zvykne.  Naučí se odhadnout, kde jaké písmenko je. Ale stejně mu to tak trochu veškeré psaní znechutí. To by ovšem ještě nebylo ještě tak hrozné.

K té staré klávesnici jsem měla citový vztah a měnila jsem jí velmi neochotně. Víte, kvůli čemu jsem se k tomu přece jen odhodlala? Před několika dny se mi do ní vylil čaj slazený medem. Nic se jí nestalo. Fungovala dál. Jen některé z těch kláves byly zalepené a šly strašně ztuha smačkávat. Člověk prostě jednu smáčknul a místo toho, aby se napsalo jedno písmeno a ona se vrátila do původní polohy, tak zůstala smáčknutá dál. Místo jednoho písmena to pak udělalo celý půlřádek těch samých písmen. To už nebyl jen očistec. To už bylo na prostřelení vlastní hlavy. A protože je snažší sehnat klávesnici, než flintu, tak bylo rozhodnuto. 

Koupě však nelituji. Ta nová klávesnice je tak skvělá. Už když jsem ji viděla v obchodě, hned jsem věděla, že tohle je ona. Že tuhle chci. Patří sice k těm levnějším a obyčejnějším. Není to žádná extra třída za tři tisíce ani nějaká hrachovina za 199. Dala jsem za ní 399 korun. Do oka mi padla právě proto, že ta písmenka na těch klávesách byla docela výrazná. A to tak kontrastovalo s tou hrůzou, co jsem měla do teď, že jsem jí prostě musela mít. A píše se na ní docela hezky. Je to jako když tank T-34 vyměníte za tank Leopard 2. Prostě krása. Práce s tím je hned efektivnější. Kdybych věděla, jakou budu mít radost, tak si jí pořídím už dávno. A vůbec. Proč tu zmiňuju tanky, když jsem zatím neřídila ani jeden. Ale chápeme se, ne?

Také jsem si koupila novou podložku pod myš. S tou se budu sžívat asi trochu déle. Nejsem zvyklá používat podložky. Vlastně jsme do teď žádnou neměli. Ve škole pod myšmi byly. Jinak mi ale přišlo, že ta šipka běhá po monitoru stejně, ať už ji člověk používal, či ne. Je pravda, že po podložce myš tak nedrhne, ale to mi nikdy nevadilo. Když máte ale nějaký extra nóbl stůl, tak podložka má smysl, abyste myší nepoškrábali lak. Ten můj je z dřevotřísky. Není na něm co poškodit. Na druhou stranu, když má člověk pod myší podložku, tak vypadá hned profesionálněji. Asi ji budu mít spíš jako ozdobu, i když je to vlastně jen černý obdélník s malým nápisem Yenkee v rohu.

Víta ale, co jsem také nezapomněla koupit? Kávu 3v1, vanilkové cappuccino a čokoládu. Jsou věci, jejichž nákup nesnese odklad. Možná jsem měla koupit i rohlíky. Ty tvrdoně doma nejdou pomalu ani ukousnout. Kdo má na ně ale myslet? V drogerii jsem pak koupila jednu pleťovou masku. Co kdybych si jí nainstalovala na obličej a pak s ní strašila kolemjdoucí? Vždycky vybafnu na ty zhýralce, co kolem našeho domu chodí do hospody a z hospody. Náš třináctiletý pes už to tak nezastane. Už je příliš starý a nemá tolik elánu. :-)

A co vy? Co jste si naposled koupili pěkného a jak vám to změnilo život? 

4 komentáře:

  1. tak ať dělá radost a dobře se píše :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jaru. já už mám několikátou klávesnici a ne proto, že by mi na ní zmizela psmenka tím, že se otřou, ale prostě dosloužila tím, že byla "vypsaná". Naštěstí to není tak velká investice, tak že se dá celkem snadno vyměnit. Také už mám tu poslední skoro bez písmenek, ale to mi nevadí. Píši všemi deseti a tak na ni ani koukat nemusím, ale spíše mám problém s tím, že už mě neposlouchají prsty tak jako tomu bylo dřív. Tak ať klávesnice dobře slouží a jsi spokojená.

    OdpovědětVymazat
  3. Manžel mi pořád dával za vinu, že mizí písmena, jako bych nehty měla jen já. A tak se naštval a koupil klávesnici podsvícnou a moc se mi to líbí. Ať ti nová klávesnice slouží a dlouho. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Já docela zvládám psát po paměti... dokud si neuvědomím, že píšu po paměti, pak to okamžitě fungovat přestane :-D Svou stávající klávesnici jsem si koupila podle toho, že jsme stejnou dostali do práce a mně přišla příjemně tichá. Zatím slouží, i se vším čajem :-D
    A naposled jsem si koupila... pěkného... pěkného... to budou asi taneční boty. A dost mi to vylepšilo soutěžní tanec, protože oproti starým mají trochu jiný design a pomáhají mi s technikou. Tak asi dobrá koupě!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář