2. září 2024

Na skok v Mariánských lázních (1. část)

Zdravím milí čtenáři. Po takové kratší pauze jsem zpět a mám nahromaděno nějaké ty náměty na články. Především musím zmínit to, jak jsme byly s mamkou  3. srpna na výletě v Mariánských Lázních. A protože je těch fotek tolik, tak jsem je rozdělila do dvou sérií.

Ráno jsme vstávaly poměrně brzo, abychom se dostaly včas na vlak. Toto město je od nás totiž poměrně daleko, takže jsme museli jet kolem šesté. Z cesty jako takové si nic moc nepamatuju. Byla jsem ještě dost rozespalá. To, na co se ovšem nedalo zapomenout, byla ta výluka. Půl cesty jsme tedy jely autobusem.

Pak jsme se rozhodly, že půjdeme na kolonádu. Při cestě jsem vyfotila tuto květinu. Nevíte náhodou, co by to mohlo být za druh? Ještě jsem totiž něco takového neviděla.



Mamka také říkala, že se chce ale nejprve podívat na miniatury hradů a zámků. Ale ukázalo se, že bychom musely jít pět kilometrů lesem a ještě navíc do kopce. Což by za normálních okolností nevadilo, ale bylo po dešti a cestičky byly rozbahněné. Prý tam byla i někde lanovka, ale to by pak člověk neměl radost z toho, že překonal náročný terén. Na okraji toho lesa jsem ale vyfotila tento kříž.


V Mariánských lázních mají mimo jiné krásnou květinovou výzdobu.



Po levé straně už můžete vidět budovu, či spíš takový mega altán, kde se nacházel Karolínin pramen a Rudolfův pramen. Má to takové klasicistní prvky.


Takhle vypadal kohoutek na Karolínin pramen. Ten Rudolfův vypadal stejně, tak už jsem to sem nedávala. A musím říct, že Karolínin pramen mě vůbec nechutnal. Rudolfův byl skoro i pitný, ale teplý, takže také nic moc.


Další květinová výzdoba.



Tohle je zpívající fontána. Každou lichou hodinu pouští hudbu a voda stříká do rytmu.


Tohle by podle všeho měla být socha Petra Hapky. Nachází se poblíž fontány od roku 2017. Byla odlita z bronzu a jejím autorem je výtvarník Albert Králíček.


Tohle je socha Karla Kašpara Reittensbergera. Opata, který se zasloužil o vznik a rozvoj mariánských lázní. Stojí tam již od roku 1879.



Tady je opět vyfocena zpívající fontána. Jen z druhé strany.


Také jsem samozřejmě nezapomněla tu fontánu natočit, jak hraje. Autorem skladby je Karel Zich.

5 komentářů:

  1. Mariánské Lázně...to je nádherné lázeňské město. Tam se mi moc líbilo. Krásně je i okolí a nahoře park Boheminium s miniaturami památek je také úžasný.

    OdpovědětVymazat
  2. to musel být krásný výlet :) povedené fotky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tam jezdíme moc rádi a z ubytování pak vyrážíme na výlety do okolí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky 😃 kytičku neznám, ale v těchto chvílích je super použít Google Lens - dohledá ti to, co je to za druh jen podle té fotky😃 V Mariánskách jsme byli předloni a ten Karolinin pramen byl chuťově opravdu něco velmi specifického😆

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář