7. srpna 2022

♪ Co jsem nejvíc poslouchala v červenci 2022

Zdravím. Velice vás vítám u dalšího článku. Dneska vám představím písničky, které jsem si nejvíc pouštěla v červenci. Tak se hezky usaďte a jestli chcete, můžete si je poslechnout a do komentářů napsat, jak na vás zapůsobili

Kapelu Bratrstvo luny znám už řadu let. Objevila jsem jí někdy v roce 2013, když jsem pročítala časopis Spark. Ten název mě zaujal a proto jsem se tehdy rozhodla, že prozkoumám jejich hudbu. Rozhodně to nebyla moje první zkušenost s gothic rockem. Ale přece jen jsem se s ní musela s jejich hudbou trochu více sžít. Na první poslech mi přišla taková utahaná. Přece jenom písně od XIII. století jsou zase trochu jiné. 
Přesto jsem se ale k bratrstvu luny čas od času vracela. Bylo v ní něco, co bylo potřeba odkrýt. A skutečně jsem nacházela písně, které jsem si zamilovala. Například Signum diabolucum, Volání mrtvých básníků, Fantasmagorie a ještě některé další.
Píseň Nuestra Señora jsem však donedávna neznala. A je vlastně trochu jiná, než ostatní písně. Ale také skvělá. Je vlastně o přírodě a o tom, jak je temná a krásná zároveň... o světě jako takovém... o lidech... Píseň je mimo jiné velice poetická.  No, posuďte sami... 

***

Kapela Ďivina se už zde na blogu objevila. Ale protože je to už několik měsíců, raději zopakuju základní informace. Hrají pagan folk. Většinu svých textů zpívají medžuslovanštinou. To je uměle vytvořený jazyk, aby si mezi sebou rozuměli příslušníci různých slovanských národů. Něco jako staroslověnština. Akorát modernější.
Tak jako jiné písně od téhle kapely, i tuhle jsem si pouštěla jako hudební kulisu, když jsem psala popisky k fotkám v článcích. Nevím, čím to je, ale svým zvukem mě vždycky naladí speciálně pro tuto příležitost. 
A co vy? také máte písně, které si pouštíte jen při určitých příležitostech?

***

O kapele Deloraine jsem se tu už kdysi zmiňovala. Hlavně v rámci 20 pozitivních událostí z roku 2021. Ale třeba píseň Les kostí jsem se dávala ještě o něco dříve. Ale to ponechme stranou. 
Píseň nese název Skyrim cover.
Jak asi mnozí zvás máte povědomí, Skyrim je počítačová hra. Nikdy jsem neměla možnost si jí zahrát. Ale úvodní píseň je velice slavná. Původní znění je snad tohle. Víte, že si ani nejsem jistá? Asi nejraději jsem stejně vždycky měla verzi s Lidsey Stirling a Peterem Hollensem.
Ale toto ztvárnění od Deloraine dalo téhle melodii zase úplně jiný rozměr. Prostě jsem hledala vhodnou hudbu pro trhání rybízu a zakotvila u téhle kapely. A se zrovna tuhle píseň jsem si pouštěla ještě několik dní poté.

***

5 komentářů:

  1. Co tvůj příběh do soutěže? 🤔 ještě jsi nic neposlala

    OdpovědětVymazat
  2. Já o tom vím. Jenže inspirace chodí na poslední chvíli. Ale už mám první odstavec. Ten je vždycky nejtěžší. Ale do soboty to určitě bude.

    OdpovědětVymazat
  3. U Deloraine mě mrzí změna zpěvačky. S Lori to mělo úplně jiný šmrnc a náboj. Na druhou stranu jsem zase ráda, že má Lori víc času na Tezauru. Přece jen stále preferuji plnokrevný metal. :) A jinak ahoj, doufám, že seti daří dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, kdyby moji kolegové našli můj blog... no, mám zatracené štěstí na kolegy, takže bych v současné práci asi neudělala nic, ale když si představím místo kolegů třeba spolužáky z gymplu, asi bych se přesunula na jinou adresu. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář